Tech

Hatalmas oltást kapott az Apple az Oculustól

A VR szemüveg gyártója ott rúgott bele a Mac gépekbe, ahol az a legjobban fáj: a minőséget kritizálta.

Az Apple prémium dolgokat gyárt a prémium felhasználóknak, akik közül sokan meg vannak győződve arról, hogy az almán kívüli világ egyértelműen az alsóbbrendű életformák élőhelye. Ezt erősíthetik a filmek is, ahol a legtöbbször Apple termékeken élik modern világukat a szereplők, de ha a játékokat nézzük, akkor viszont kijelenthető, hogy nem a Mac a játékosok álmainak netovábbja. Az ő szórakozásukhoz konzol kell, az igazán igényeseknek pedig egy prémium kategóriás alkatrészekből összeállított PC – főleg, ha VR élményt is szeretne a felhasználó.

Az Oculus alapítója, Palmer Luckey szerint ugyanis van még hová fejlődnie a Mac-nek a VR támogatást illetően, ami leginkább a gyengécske grafikus képességek terén jelentkezik. Luckey úgy fogalmazott, hogy jó lenne, ha az Apple “előnyben részesítené a felső kategóriás GPU-kat”, és ha a gyártónak lenne olyan számítógépe, ami megfelel az Oculus VR igényeinek, akkor nem lenne kérdés a Mac támogatás, így azonban nem látja sok értelmét annak, hogy almás gépel próbáljon valaki elmerülni a virtuális valóságban.

oculus rift nagy“Ha valaha is ki fognak adni egy jó számítógépet, akkor támogatni fogjuk, de most az a helyzet, hogy az Apple nem helyezi előtérbe a felső kategóriás GPU-kat. Vehetsz egy 6 000 dolláros (1,7 millió forint) Mac Prót, de abban is csak egy AMD FirePro D700 van, ami nem felel meg az általunk támasztott minimális rendszerkövetelményeknek. Ha előnyben részesítenék a felső kategóriás GPU-kat, ahogy tették azt régebben, akkor szívesen támogatnánk a Mac-et”, mondta Palmer Luckey.

Persze, a Mac gépeket alapvetően valóban nem játékra tervezik, de tény, hogy ha a gyártó nem akar kimaradni a VR-őrületből, egy ilyen kategóriájú gépcsaládon is el kell gondolkodnia – bár valami azt súgja, az Apple elég szépen kasszíroz a játékosok pénze nélkül is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik