Tech

Tovább tör előre hazánkban a digitális tévézés

Az analóg szolgáltatások szépen lassan egyre jobban visszaszorulnak - a legnagyobb szolgáltató a UPC, melyet a Telekom és a DIGI követ a sorban.

A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe; a fennmaradó közel 700 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik – derül ki az NMHH legfrissebb gyorsjelentéséből. A jelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 92 százalékát fedi le.

A kimutatásban szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2015. augusztus végén 3,178 millió előfizetést tartottak nyilván. E szolgáltatók előfizetőinek 70,9 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat. A digitális előfizetéseken belül augusztusban 1,222 millióról 1,237 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatásokat 903 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 111 ezer előfizetője volt a hónap végén. A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 38,9 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 31,9 százalék augusztusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya csökkent, ebben a hónapban 29,1 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,8 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 25,2 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 24,4 százalék volt. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma augusztusban 2,163 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 928 ezerről 926 ezerre csökkent. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,4 százalék, második helyen a Telekom áll 23,3 százalékkal, majd a DIGI következik 21,9 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 30,1 százalék, majd a Telekom következik 29,7 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése 27,7 százalék. 2015. augusztus végén a MinDig TV Extra részesedése 10,8 százalék.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik