Tech

Räikkönen interjú: kütyük helyett a sebesség izgatja a finnt

László Ferenc
László Ferenc

tech újságíró. 2015. 05. 04. 06:00

A Nagy Futam III.-ra hazánkba érkezett világbajnokot nem érdeklik az okosórák és a Facebook, azt viszont nem titkolja, hogy szívesen vezetne extrémebb F1 autókat.

Idén immár harmadik alkalommal rendezték meg a főváros utcáin és légterében a Nagy Futamot, mely 2015. május 1-jén minden korábbinál több látványossággal szolgált a sebesség megszállottjai számára. A körülbelül 4 kilométer hosszú pálya központja a Várkert Bazár volt – a rendezvény ezúttal is teljesen ingyenes és szabadon látogatható volt.

A látványos légibemutatóval startolt rangos esemény keretein belül a nézők testközelből láthatták a WTCC bajnokság krémjét, így például a hazai nézők nagy kedvence, Michelisz Norbert is kocsiba ült, ezenkívül pedig WSR, Nascar és rally autókat is láthattunk, a driftelő kamionokról nem is beszélve. A Nagy Futam fő sztárjai természetesen a Forma 1-es autók és pilóták voltak: idén a ferraris Kimi Räikkönen és a Red Bullokat terelgető Danyiil Kvjat, valamint David Coulthard képviseltette magát a fesztiválon. A Kaspersky Lab 2010 óta a Ferrari támogatója és ennek az orosz cégnek volt köszönhető, hogy a harmadik Nagy Futamra az olasz csapat is ellátogatott. A Kaspersky Lab jóvoltából közvetlenül a Nagy Futam előtt egy rövid interjút is készíthettünk a Ferrari világbajnok pilótájával, melyben természetesen nemcsak F1-, hanem tech témájú kérdéseket is a közismerten szűkszavú versenyzőnek szegeztünk.

 tn-r07 (Array)

-Milyen okostelefont használsz és miért pont azt?
-Milyen okostelefont?

-Igen, androidos vagy iOS-es készüléket?
-A telefonom remekül működik, segít abban, hogy elintézzem a napi teendőimet. Sokszor jobb lenne telefon nélkül, nem keresgélnének állandóan, de hát valamilyen módon mégis el kell érniük engem.

-Elárulnád, hogy pontosan milyen típusú telefonod van?
-A gyártót és a típust nem nevezhetjük meg – vágott közbe Kimi sajtósa.

-Szereted a kütyüket, például az akciókamerákat vagy az okosórákat?
-Nem igazán kedvelem ezeket az eszközöket. Lényegében csak a mobilomat használom, hogy elérhető legyek és hogy én is el tudjak érni másokat. Nem érdekelnek a kütyük, a készülékeimmel csak a hétköznapi teendőimet végzem, mint sokan mások.

-Örülnél, ha a következő évben normál helyett egy okosórát kapnál a szponzorodtól?
-Mit?

-Okosórát.
-Nekem mindegy. A gyártók mindent folyamatosan fejleszetenek, az órákat, a telefonokat és az autókat. A Hublot a mi óragyártó szponzorunk, ki tudja, hogy mivel fognak előrukkolni a jövőben. Egy napon lehet, hogy okosórájuk is lesz, de nem igazán érdekel. (A Hublot annak a francia LVMH konzorciumnak a tagja, melyhez a TAG Heuer is tartozik, és amely márka idén ősszel egy 1400 dolláros luxus okosórát fog piacra dobni. Räikkönen korábban a TAG Heuer nagykövete volt – a szerk.)

-Mire használod a számítógépedet?
-Teljesen hétköznapi dolgokra, olyanokra, mint mindenki más. Elolvasom rajta a legfrissebb híreket és hasonlók.

-Mennyit facebookozol, intsagramozol naponta?
-Semennyit, nem használom ezeket.

tn-r01 (Array) 

-Szeretjük a kisbabádról posztolt képeket – nem zavar, hogy a menyasszonyod, Minttu megosztja ezeket a családi fotókat a nagyvilággal?
-Nem, egyáltalán nem. Minttu tudja, hogy engem mi zavar, és hogy mit szeretek. Jól kezeli a dolgokat és szigorúan tartja magát azokhoz a dolgokhoz, amiket korábban megbeszéltünk. Engem ez igazából nem is érdekel, ő foglalkozik ezzel.

-Mit gondolsz, mikor volt a legjobb a Forma-1, mikor volt a sportág aranykora?
-Mióta versenyzem, rengeteg változáson ment keresztül a sportág – számomra a sebesség a legfontosabb. A köridők nem sokat változtak az elmúlt években, de az idők változnak és az új technológiák révén máshogy érünk el nagy sebességet. Bejött a DRS meg hasonlók, de a dolgoknak szerintem változniuk is kell, ma nem mehet minden ugyanúgy, mint például tizenöt évvel ezelőtt. Fontos az új technológiák kipróbálása, mert ezek később az utcai autókban is felbukkannak. Folyamatosan fejlődni kell, nem ülhetünk a babérjainkon. Ez a kulcsa mindennek, és ez komoly kihívást jelent a csapatoknak. Nehéz azt mondani, hogy ezek és ezek jó évek voltak a Forma 1-ben, ezek pedig pedig rosszak. Ezek mind más időszakok, nehéz összehasonlítani őket.

-Melyik F1 motort kedveled a legjobban? A régi V12-eseket, a V10-eseket, a V8-asokat vagy esetleg a mostani turbós V6-osokat?
-Fioranóban a Ferrarinál sok régi F1 motort hallhattam, és ezeknek valami elképesztő hangjuk volt. Úgy gondolom, hogy az autók hangja kiemelt fontosságú. Jó lenne, ha a kocsik hangosabbak és erősebbek lennének, és gyorsabban lehetne száguldozni velük, és ezt nem csak mi, versenyzők élveznénk, hanem természetesen a nézők is.

-Ha választhatnál, melyik F1 szabályt szüntetnéd meg azonnal?
-Szeretném, ha a Formula-1 sokkal nyitottabb lenne, kevesebb lenne a kötöttség, ha az autók gyorsabbak és egyben extrémebbek lennének, ami persze vélhetően növelné a kiadásokat. Rengeteg jó és rossz dolog volt a múltban és most is. Meg kell találni azt az arany középutat, amivel mindenki elégedett, de persze mindig lesznek boldog és kevésbé boldog emberek.

-Elképzelhető, hogy a Ferrarinál fejezed be a pályafutásodat?
-Igen.

-Köszönöm az interjút Kimi.
-Én is köszönöm.

tn-r02 (Array) 

A beszélgetést követően rövid látogatást tettünk a Ferrari sátrában, ahol abszolút testközelből ismerkedhettünk meg a csapat autóival. Az olasz versenymérnökök elképesztő lelkesedéssel meséltek a kocsi minden részletéről. Mint kiderült, a 2010-es bajnokságban használt F10-es autó motorja körülbelül 800 lóerős teljesítményű és a budapesti utcai bemutatón sem fogták vissza az erejét. A hanghatás önmagáért beszélt – ezek a nagy fordulatszámú V8-as szívómotoros autók még iszonyatosan hangosak, nemúgy mint a jelenlegi turbós V6-os társaik.

 tn-r06 (Array)

A Räikkönen által a rendezvényen használt kormányt is kézbe tudtuk venni, és megtudtuk róla, hogy amennyiben a pilóta például egy 52-es kódot kap a rádión, akkor a 10-es gombot ötször, az 1-est pedig kétszer kell megnyomnia. Természetesen a kormány is rengeteget fejlődött 2010 óta, így a mostani autókban már hatalmas kijelzős okoskormányokat használnak. Kérdésünkre az egyik mérnök elmondta, hogy egy 2015-ös F1 autó egy-egy versenyhétvégén naponta körülbelül 4 GB adatot generál, amit aztán a boxutcában, illetve az olasz központban is alaposan elemzésnek vetnek alá. A biztonság kiemelt fontosságú, és itt most nemcsak a versenyzők testi épségre gondolunk, hanem az adatok és a Ferrari által használt mobil és IT megoldások biztonságára, amiről a Kaspersky Lab gondoskodik, és amely munkával az olaszok immár ötödik esztendeje maximálisan elégedettek.

“Nagyon hálás vagyok a Scuderia Ferrarinak és a Kaspersky Labnek, hogy itt lehettem Budapesten. Azon kívül, hogy szuper időnk volt, úgy gondolom, hogy egy nagyszerű show-nak lehettünk mindannyian a részesei” – nyilatkozta a rendezvényt követően Kimi Räikkönen.

tn-r03 (Array) 

 tn-r04 (Array)

 tn-r05 (Array)

 tn-r09 (Array)

 tn-r08 (Array)

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.