Tech

Apple Watch: 3 milliós luxusmodell is lesz

Appla okosóra (apple watch, apple, )
Appla okosóra (apple watch, apple, )

Az Apple hosszú várakozások után bemutatta saját okosóráját, és új, karcsúbb MacBook termékvonalat is villantott.

A számtalan alkalmazást kínáló okosórát először néhány országban kezdik el árusítani, így az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Kanadában, Kínában, Franciaországban, Németországban, Japánban, Nagy-Britanniában, valamint Hongkongban.

10 ezer dolláros darab is lesz

Az okosóra lehetővé teszi egyebek között a telefonhívások indítását és fogadását, zenehallgatást, e-mailek ellenőrzését, szöveges üzenetek küldését és fogadását, valamint használója egészségi állapotának ellenőrzését is. Feltöltés nélkül 18 órán keresztül lehet használni.

Az Apple okosórájának háromféle modellje lesz, a kezdő ár 349 dollár (mintegy 98 ezer forint), míg a legdrágább, aranyszínű luxusmodell 10 ezer dollárba (2,8 millió forint) fog kerülni.

Az Apple olyan piacra lépett okosórájával, amely már erősen foglalt. A dél-koreai Sansung és LG, a japán Sony, valamint a Pebble amerikai start-up cég okosórái jó ideje megvásárolhatók, míg a kínai Lenovo tulajdonában álló Motorola és a kínai Huawei most márciusban a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatta be okosóráját. Mindazonáltal szakértők szerint megismétlődhet az iPhone-jelenség: hiába próbálkoznak már többen a piacon, az Apple okosórája meghatározó lehet a termékkategórián belül. Persze sok a fanyalgó is: az almás okosóra kinézetét sokan gagyinak, olcsó hatásúnak tartják, funkciókban pedig sokrétűbbet, egyedibbet vártak. Egyes elemzők úgy fogalmaztak: bár ismét lesz miért a boltok előtt tolongani, az Apple semmi olyat nem mutatott saját eszközével, ami valaki másnál már ne volna elérhető.

Vékonyabb lett a MacBook Air

A Strategy Analytics elemzőcég azt jósolja, hogy az Apple idén 15,4 millió okosórát ad el világszerte, ami 55 százalékos piaci részesedést jelent. Az ABI Research amerikai piacelemző és -kutató cég óvatosabb: 13,77 milliós eladásra számítanak, ami 50 százalék alatti piaci részesedésnek felelne meg.

 
Fotó: MTI/ AP/ Eric Risberg 

Az Apple hétfőn bemutatta hordozható számítógépeinek, a MacBookoknak legújabb változatát is, amely vékonyabb a korábbi MacBook Air-modelleknél. Tömege az egy kilogrammot sem éri el, és legvastagabb részén is csupán 13,1 milliméteres. Változtattak a billentyűzet mechanikáján, amely állítólag teljesen újszerű, és élvezetes beviteli élményt ad. Megújult az érintőpad is, egy extra funkcióval bővült: a nyomás erejét is figyeli, amellyel különféle speciális tevékenységeket végezhetünk. Már nem csak rákattinthatunk egy hivatkozásra, azt is beállíthatjuk, milyen plusz esemény történjen, ha erősen nyomva tesszük mindezt. Kifejezetten vékonyra varázsolták a 12 hüvelykes kijelzőt is, melynek felbontása 2304×1440, a furcsa képarány mellé akár 30 százalékkal kisebb fogyasztás is jár. Az Intel Core M processzorra épülő rendszert egyébként mindenféle hűtőventillátor nélkül szerelik, ami gyakorlatilag nulla zajszintű működést eredményez, bár az is lehet, hogy nyáron egy új MacBookot ölben használni nem lesz túl kellemes a burkolat melegedése miatt. A 9 órás üzemidőt ígérő akkumulátor mellett a gép érdekessége, hogy a még kissé ritkának számító USB-c porttal szerelték, ami ugyan univerzális (adatkommunikációtól töltésen át más eszközök csatlakoztatásáig), viszont még eléggé ritkák az ilyen csatlakozós eszközök.

Természetesen a bemutatón a vállalat hozta a szokásos melldöngetős stílusát, megtudtuk például, hogy több mint 700 millió darabot adott el legújabb mobiltelefonja, az iPhone 6 különböző modelljeiből tavaly szeptemberi piacra dobásuk óta. A bejelentések után az Apple árfolyama stabil maradt a New York-i értéktőzsdén, 126,61 dolláron adták-vették a világ legnagyobb, több mint 737 milliárd dollár tőkepiaci értékű vállalatának részvényeit.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik