Tech

Biztosítással védhetők a sérülékeny kütyük

Az elektronikai eszközök számos sérülésére a gyári garancia nem, az extra biztosítás azonban kiterjed.

Okostelefonok, laptopok és játékkonzolok: ezek az elmúlt évek leggyakrabban kért karácsonyi ajándékai, azonban egy rossz mozdulat könnyen az eszköz külső rongálódásához vezethet. A Generali Biztosító felmérésében a megkérdezettek 57 százaléka szembesült olyan meghibásodással, aminek a javítását a gyári garancia már nem fedezte. A fizikai sérülések is ebbe a kategóriába tartoznak, egy speciális, a biztosítóknál, illetve a mobil szolgáltatóknál köthető biztosítással viszont a tulajdonosok csökkenthetik felmerülő kiadásaikat, és több tízezres javítási költségtől óvhatják meg magukat.

A felnőttek elsősorban táblagépre, laptopra, illetve televízióra vágytak, a gyermekek körében pedig a játékkonzolok vezették a listát, amiket az okostelefonok és laptopok követtek a sorban. Ezeket a sikertermékeket adott esetben érdemes fizikai rongálódások ellen biztosítani: az említett felmérés szerint a megkérdezettek 40 százaléka, ezen belül is a 18-29 évesek fele gondoskodna ilyen módon kedvenc eszközeiről.
 

 

A válaszadók több mint 80 százalékának van 3 évesnél nem idősebb mobiltelefonja, közel felének 5 évesnél nem idősebb laptopja, esetleg LCD, LED-LCD vagy plazma televíziója, 40 százalékának asztali számítógépe, 25 százalékának táblagépe, és 10 százalékának pedig házimozi rendszere is. Ezeket a kütyüket azonban nem csupán birtokoljuk, hanem aktívan használjuk is, hiszen mobiltelefonunkkal egy nap megközelítőleg 200 percet (több mint 3 órát) foglalkozunk, televíziót pedig egy hónapban megközelítőleg 153 órán (több mint 6 napon) keresztül nézünk.
 
A mindennapos használatnak ugyanakkor vannak következményei: az aktív igénybevétel során bármennyire igyekszünk megóvni készülékünket, olykor egyetlen rossz mozdulat is elég kedvenc készülékünk fizikai sérüléséhez, aminek következtében a karácsonyi ajándék okozta öröm egy pillanat alatt elillan – főleg akkor, ha kiderül, a garancia nem fedezi a javítást. A kutatásban megkérdezettek 57 százalékának legalább egy elektronikai terméke meghibásodott, közülük nem garanciális problémával elsősorban a notebook tulajdonosok szembesültek (17 százalék), ezeket az eszközöket pedig az asztali számítógépek és mobiltelefonok (16-16 százalék) követték.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik