hollywood (hollywood, film, )
Tech

Magyar fejlesztés robbanthat bankot Hollywoodban

Mostanában egyre több számítógépes trükköt, 3D-effektet látunk mozikban és tévékben. Az ilyen trükkök gyorsabb, egyszerűbb és költségkímélőbb előállítását segíti egy hazai fejlesztés.

Nem csak olyan technológiákat fejlesztenek manapság, amelyek magát a fotózás és videózás folyamatát újítják meg, a „háttériparban” is folyamatosan új utakat keresnek. Manapság már olyan egyszerűnek és mindennaposnak tűnő műsorokban is, mint egy tévéhíradó, virtuális díszletek, a műsorvezetők között felbukkanó betekintő ablakok és egyéb trükkök turbózzák fel a látványt és segítik az információk hatásosabb átadását. Ezek előállítása azonban hosszadalmas, macerás és drága folyamat.

Jelentősen leegyszerűsítve arról van szó, hogy ha a hírolvasók vagy filmszereplők egy teljesen üres, téglalap alakú szobában mozognak, a virtuális környezet felépítéséhez nem csak egy kamerára van szükség, hanem egy csomó más eszközre is: szenzorokra, amelyek figyelik a szereplők mozgását, és olyan érzékelőkre, amelyek a kamera útját rögzítik: ezek alapján mozoghat együtt a virtuális környezet az élő szereplővel, így hihetjük valóságosnak, hogy az illető tényleg egy dzsungel fái között, vagy épp egy idegen bolygón sétál.

A magyar Zinemath Zrt. a tavalyi év elejétől dolgozik a zLense elnevezésű saját technológián, amely annyiban forradalmasítja a fentieket, hogy szükségtelenné teszi a kiegészítő szenzorokat és a többkamerás kiegészítőket.

A zLense technológiában a kamerára rögzítenek egy speciális mélységszenzort, amely képkockáról képkockára a kamera által felvett filmet egészíti ki mélységi információkkal. A 3D-szoftver számára pedig elegendő ez a metaadat ahhoz, hogy a valós térre, a valódi szereplők köré építse a virtuális teret. A Zinemath közleménye szerint ezzel nem csak az eddig használt kiegészítő berendezések nagy részét lehet nélkülözni, de a forgatások hossza, a rendezők extra feladatai is csökkenthetők. Végeredményben a 3D-trükkfelvételeket használó produkciók költsége is csökkenhet, vagy más oldalról nézve ugyanezt, jóval szélesebb felhasználói kör számára is elérhető lesz az a technológia, amit eddig csak nagy stúdiók és tévécsatornák engedhetnek meg maguknak.

Varga Zoltán, a Zinemath munkáját befektetőként támogató Centrál Csoport vezérigazgatója szerint világviszonylatban 2000 milliárd dolláros piacra érkezik az új magyar fejlesztés, amely előtt tehát pénzügyileg is nagy jövő áll. Reményei szerint a fejlesztési munkákra is ideális Magyarország azért is elősegítheti a zLense elterjedését, mivel sok nemzetközi produkció tartalomgyártása folyik nálunk, amelyek az új fejlesztés bemutatkozásának első lépcsőfokát is jelenthetik.

Kövess minket a Twitteren is!

Sőt, már a Tumblren is megtalálsz minket!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.