Tech

Reklámok pusztítják az akksit

Az ingyenes alkalmazásokban található reklámok akár tízszer annyi energiát fogyasztanak, mint maguk az appek.

Az okostelefonok számos szempontból kétségkívül jobbak “buta” társaiknál, azonban egyvalamiben továbbra is alulmaradnak: az egy töltéssel elérhető működési idő hossza. Amíg a jó öreg “téglafonok” (kis igénybevétel esetén) akár egy hetet is kibírtak, az érintőképernyős zsebszámítógépeknél már annak örülhetünk, ha reggeltől estig túlélnek.

A Purdue Egyetem kutatói annak próbáltak utánajárni, hogy az ingyenesen elérhető alkalmazások mennyi áramot igényelnek – az Abhinav Pathak vezette kutatócsoport erre egy külön alkalmazást hozott létre, ami a vizsgálatba bevont programokat folyamatonként figyelte.

A kutatók elsősorban az alkalmazásboltokban ingyenesen elérhető appekre koncentráltak, hiszen ezeket sokkal többen töltik le, mint a fizetősöket – a listán szerepelt az Angry Birds, a Facebook és a New York Times appje is. Az ingyenesen letölthető programok fejlesztői azonban általában abból próbálnak pénzhez jutni, hogy a program egy részén reklámot jelenítenek meg.

A kutatók meglepetésére az energiafogyasztás jelentős részéért a külső forrásból behívott reklámok feleltek – maga az app csak 10-30%-nyi áramot igényelt. A legmegdöbbentőbb azonban az volt, hogy az appekbe ágyazott reklámok még azután is futottak, miután a felhasználó már kilépett a programból, vagyis nemhogy a hirdetést, de az alkalmazást sem látta.

A kutatók szerint egyszerű programozási hibáról van szó, mivel a legtöbb fejlesztőt nem érdekli, hogy alkalmazása mennyi energiát fogyaszt – külön szabályozás nélkül miért is érdekelné?

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik