Tech

Amitől fejre állt az e-kereskedelem

A Groupon 2008 óta használja ki a nagy vásárlói létszámban rejlő potenciált a minél nagyobb kedvezmények elérése érdekében - a trend megállíthatatlannak tűnik.

Kapcsolódó cikkek

A Groupon és az azóta felbukkant számos honlap közvetítőként működik a kereskedők és a nem kis vásárlóerőt jelentő vásárlói közösségek között – az internet terjedésével ez a létszám pedig napról napra növekszik.

Az ötlet egyébként nem új, 1999-ben már létrejött egy ezen a rendszeren alapuló oldal, amely azonban egyrészről nem bírta a versenyt az Amazonnal szemben, másrészről akkor még nem volt képes megfelelő méretű tömeget maga mögé állítani, így 2001-ben eltűnt az internetről.

A közösségi vásárláson alapuló honlapok népszerűsége azonban nemcsak a növekvő felhasználószámnak köszönhetően nő, hanem minden egyes sikeres online vásárlással, hiszen a lehetőséget kipróbálók általában pozitívan vélekednek a szolgáltatásról.

Itthon a múlt héten indult Árbarátok.hu néven online közösségi vásárlói oldal, amely legalább 50%-os kedvezménnyel kínál termékeket és szolgáltatásokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik