Tech

A franciák cenzúrázzák a Facebookot és a Twittert

Szomoru-francia(1024x768).png (francia, smink, )
Szomoru-francia(1024x768).png (francia, smink, )

A hírekben csak akkor említhető a két közösségi oldal neve, ha a hír kifejezetten ezekről szól.

Még egy 1992-es rendelet tiltja meg a híradások közbeni reklámokat, kvázi verbális termékelhelyezéseket, ami papíron teljesen jól hangzik, hiszen a híreknek valóban objektívnek kell maradniuk. A gyakorlatban azonban egészen kényelmetlen lehet kerülgetni a két mindenhol jelenlévő közösségi oldal nevének kiejtését, pláne úgy, hogy valószínűleg minden néző és hallgató pontosan tudja, hogy mire kell gondolni, mikor a “közösségi oldal” kifejezés elhangzik.

A franciák szerint a tiltásnak versenysemlegességi okok miatt szükséges érvényt szerezni, hiszen az említetteken kívül is léteznek közösségi oldalak, melyek joggal kérdezhetnék, hogy őket miért nem említik meg a hírekben. Kérdezhetnék, ha nem tudnák ők maguk is, hogy mennyivel kisebbek, mint a Facebook vagy a Twitter.

Ráadásul a szabályozásnak – legalábbis szerintünk – akkor lenne értelme, ha általános lenne a tilalom, hiszen attól, hogy a bemondó arra fogja felhívni a nézőket, hogy a csatorna “közösségi oldalán” kövesse őket, mindenki a Facebookra fog felmenni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik