Tech

Ez a közösségi média jövője?

A Newsle.com-on nem az ismerőseink által megosztott dolgokat olvashatjuk, hanem az ismerőseinkről és pont.

A közösségi hírfogyasztásnak sok formája lehet és mindenki ízlése szerint válogathat, hogy épp a Twitter, a Facebook vagy a Tumblr tetszik neki a legjobban. Azonban lényegileg ugyanazt nyújtja az összes: az általunk követett emberek (nagyrészt azért az ismerőseink, barátaink) által megosztott linkek, tartalmak és az azokhoz esetlegesen fűzött kommentárok.

Két harvardi egyetemista összeállt és létrehozta a newsle.com oldalt, amely máshonnan közelíti meg a közösségi hírfogyasztást. Elképzelésük szerint sokkal érdekesebb az, hogy az ismerőseinkkel mi történik és valljuk be, lehet benne valami.

Belépés után az oldal a Facebookról és a LinkedInről begyűjti az ismerőseinket és utána folyamatosan rója a netet, hogy híreket találjon róluk. Emellett (természetesen) követhetünk híres embereket is, azonban ez a funkció mintha csak azért lenne benne, hogy akkor se maradjunk hír nélkül, ha épp az ismerőseinkről nem írt senki.

A kezelőfelülete az egésznek gyönyörű és könnyen átlátható, azonban az oldal kipróbálóit előre figyelmeztetjük, hogy ne várjanak túl sokat. Nézzenek körül Facebook-ismerőseik közül és próbálják megsaccolni, hányan lehetnek azok, akikről már cikkeztek bárhol. Épp ezért valószínűleg a szolgáltatás inkább a LinkedIn közönségét fogja meggyőzni – arrafele ugyanis inkább biznisz-típusú emberek vannak.

Aki a figyelmeztetés ellenére regisztrálna és még a zárt körű béta tesztelés során megnézné, hogy mi van a zárt ajtók mögött, a “techcrunch” jeligével az első 1000 jelentkező be tud jutni – mi is így kerültünk be.

AJÁNLOTT LINKEK:

További részletek a NewsIe.com-ról – angolul (TechCrunch)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik