Tech

A legó digitális jövője

Az Intel 3D-felismerő technológiával virtuális játéktérrel bővítené a Lego-gyűjteményünket.

A valós és digitális játékok, tárgyak és események közötti határvonal némileg halványul hála a Lego és az Intel együttműködésének. A kép- illetve tárgyfelismerés során ugyanis a szoftver megállapítja, hogy mit is “lát” maga előtt, és az a valami mit szokott csinálni.

Például – ahogy ez a videóban is látszik – a sárkány tüzet hány, a tűzoltóautó pedig vízzel oltja. Persze az érdekesség ott kezdődik, amikor ezek a tárgyak képesek interagálni, vagyis amikor a sárkány által hányott tűz miatt a ház – ami képes erre – meg is gyullad.

De az iCore 7 processzor segítségével futó Gentoo Linux rendszer képes minket is felismerni és kézmozdulatainkkal egy virtuális játékteret hozhatunk létre. Például, ha nincs meg a vasútállomás legóból, odavarázsolhatjuk az Intel segítségével.

Egyelőre a rendszer még a fejlesztés fázisában van, azonban két dolog már most látszik. Egyrészről az ötlet biztos, hogy nem áll meg a Legónál – hiszen annyi Barbie és GI Joe vár digitális helyszínekre. Másrészről viszont lesznek azok, akik a gyerekek fantáziájának fejlődését fogják félteni attól, hogy egy cég előre meghatározza, mi mit csinál és hogyan működik. Mert egy sárkány hányhatna tűz helyett mást is. Mindenki fantáziájára bízzuk.

AJÁNLOTT LINKEK:

Az Intel elbüszkélkedik a Lego jövőjével – angolul (Mashable)

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Image: 73884149, Márton Anna és Szatmári András kardvívók edzés és interjú közben. 2019.04.08., Place: Budapest, Hungary, Model Release: No or not aplicable, Property Release: Yes, Credit: smagpictures.com
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.