Tech

A volumenhez igazodhat a panaszok száma

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózatához 2008-ban 9006, míg 2009-ben 10 401 panasz érkezett az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatban.

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata nemrégiben tette közzé Az Európai Online Piactér: Fogyasztói Panaszok 2008-2009 című tanulmányát az elektronikus kereskedelemről. A 29 Európai Fogyasztói Központot összefogó hálózat tanulmányából kiderül, hogy mindkét évben a német, az angol és a francia web-kereskedők ellen éltek leggyakrabban panasszal a fogyasztók.

A globális válság hatására 19 százalékkal csökkent 2008-ban a panaszok száma az előző évhez képest, aminek oka lehet, hogy a fogyasztók jövedelme a válság alatt visszaesett, tehát egyrészről kevesebbet, másrészről tudatosabban vásároltak az interneten.

Itthon a legnagyobb problémát továbbra is az elsősorban a használt autók és az elektronikus termékek online értékesítése terén működő csalók jelentik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik