Tech

Csökkent a mobil-, nőtt az internetelőfizetések száma

A mobilpiac szinte teljesen telítődött, az internet-előfizetéseknél azonban pont a vezeték nélküliség hódít.

A mobil-előfizetések száma a másodikről a harmadik negyedévre 33 ezerrel csökkent. Ezzel szemben éves szinten 50 ezerrel több előfizető volt 2010 szeptember végén. A KSH közleménye szerint a piac lassan telítődik, miközben a készülékcseréket a magán és a céges elfőzetők költségtakarékossági okokból későbbre halasztják. Az év közbeni csökkenés mellett folytatódott az internetpiac bővülése: az előfizetések száma 1 év alatt 554 ezerrel gyarapodott, és szeptember végére meghaladta a 3,1 milliót.

A mobil-előfizetéseken belül a havidíjas előfizetések száma ismét emelkedett, ami ellensúlyozta a feltöltő kártyás szegmens 396 ezres éves szintű visszaesését. A változás magyarázata kézenfekvő: a szolgáltatók a reklámkampányokon keresztül az ügyfeleket egyre inkább arra ösztönzik, fogadjanak hűséget és váltsanak havidíjas előfizetésre.

A mobilhálózatokban a negyedév folyamán az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva 5 százalékkal több hívást kezdeményeztek, és ennyivel nőtt a mobiltelefonálással töltött összes percidő is. Egy előfizetésre átlagosan 372 percnyi beszélgetés jutott. Egy hívás átlagos hossza 2,1 perc volt.

A KSH adatai szerint az internetszolgáltatók száma idén szeptember végén 403 volt, 23-mal több, mint egy évvel korábban. A piac koncentrált, 15 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát. Az internet-előfizetések száma 2010 szeptemberének végén már meghaladta a 3,1 milliót, ami ötödével több mint 2009 ugyanezen időpontjában.

Az internetpiac fejlődése – az egyre korszerűbb technológiák térnyerése mellett – a szolgáltatók közötti élesedő versenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt 46 százalékkal bővült.

A KSH szerint a nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet: e szolgáltatási területen a növekedés 53 százalékos volt. Az összes internet-előfizetés több mint harmada a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 8 százalékkal növekedett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik