Tech

Bizalom segíthet az e-piacon

Az internetezők száma nőtt, de az online vásárlók száma csökkent - az anyagi lehetőségek bővülésén túl a bizalomépítés segíthet.

A gazdasági világválság hatására stagnált az online vásárlási kedv: hasonlóan a tavalyi adatokhoz az elmúlt egy évben az aktív netezők közel fele rendelt legalább egyszer a világhálón, és további egyharmada próbálta már ki korábban az e-vásárlást. Az online piac szereplőinek bíztató lehet, hogy a tavalyi eredményekhez hasonlóan a megkérdezettek túlnyomó többsége (84%) nem zárkózik el az e-shopping lehetőségétől.

Míg globális szinten a legtöbben könyvet, ruházati cikkeket és videót, DVD-t, illetve játékot vásárolnak a weben, addig hazánkban a megelőző évekhez hasonlóan az elektronikai cikkek a legkeresettebbek. A szállásadóknak is érdemes megjelenniük a világhálón: a következő 12 hónapban online tranzakciót tervezők ugyanis az előbbiek mellett leginkább a szállásfoglalást (37%) intéznék online.

Az online vásárlást az elmúlt egy évben legtöbben annak gyorsasága és egyszerűsége miatt választották (91%), de az interneten elérhető kedvezőbb árakat is sokan említették (81%). Azoknál, akik nem vásárolnak a neten leginkább két döntő ok fordult elő: egyrészről annak a hiánya, hogy megvizsgálhassák a terméket; másrészről személyes adataik féltése.

Ennek megfelelően a webes boltok egyik legfontosabb feladata a bizalom kiépítése, illetve megerősítése lehet.

AJÁNLOTT LINKEK:

E-Shopping Report 2010 (KutatóCentrum)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik