Tech

A digitális média jövője

A technológiai korlátok eltűnésével a tartalom több eszközön is elérhetővé válik, mégis a fogyasztók jobb kiszolgálására lesz szükség.
Korábban a témában:

A szolgáltatók 1-2 éven belül hibrid set top boxokat fognak adni az előfizetőiknek, amelynek segítségével egyszerre lesz elérhető a kábeltévé, a digitális műhold és az IP tévé is; viszont ez a technológiai integráció a fogyasztók sokkal jobb megkülönböztetését igényli.

A televíziózási szokásaikat tekintve aktív és passzív tévénézőket lehet megkülönböztetni; előbbiek igénylik az adások megállítását, illetve visszatekerését és felvételét, míg utóbbiak mindennap csak egy adott időben néznek tévét.

Olyan változások zajlanak a digitális médiában ma Magyarországon, amelyek egy részét jelenti csak a technológiai újdonságok bevezetése, másik része a méretek növekedésével járó átalakulás, azaz a globalizáció. A jövőben Magyarországon a médiaiparban nem a tartalom terjesztésének technológiai korlátaival kell szembenézniük a szolgáltatóknak és a fogyasztóknak, hanem a jogi, gazdasági akadályokkal.

A gazdasági és jogi érdekeknek az ütközése okozza majd azt a problémát, hogy egy adott tartalmat a tulajdonosa nem minden platformon tesz majd elérhetővé. Ez a fajta protekcionizmus vezethet a globális vagy centralizált médiapiac kialakulásához is. A globális szereplők egyre inkább kiszoríthatják a piacról a helyi médiát, amint azt a kábeltévé-társaságok példáján már megfigyelhettük Magyarországon is.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.