Greenpeace kontra Facebook

A környezetvédők egyenesen Mark Zuckerberget szólítják fel arra, hogy a Facebook mondjon nemet a szénalapú energiára.
Korábban a témában:

A Greenpeace nagyszabású kampányt indított a közösségi portál illetve vezérigazgatója ellen – ráadásul pont a Facebookon. A már most 600 ezer főt számláló csoport tagjai arra hívják fel a figyelmet, hogy az oldal által használt szerverek “koszos” energia segítségével futnak, mikor lenne lehetőség megújuló energiaforrások használatára is.

A Facebook kommunikációs igazgatója, Barry Schnitt reagált a hozzájuk intézett nyílt levélre. Elmondása szerint lehetőségeikhez képest mindent megpróbálnak a környezet megóvása érdekében. Bevallotta, hogy oregoni telephelyük áramellátása valóban az amerikai átlagnál magasabb mértékben támaszkodik a szénalapú áramra, de hozzátette, hogy az ottani klímának köszönhetően összesített karbonlábnyomuk kisebb, mintha máshol a “tisztább” energiát preferálnák.

A greenpeace-eseket azonban nem nyűgözte le a válasz. Szerintük a Facebook nem használja ki potenciális befolyását a megújulú energia kiköveteléséért. A Google és a Yahoo például sokkal jobban és többet tesz az ügy érdekében.

A kétperces kampányfilm a hamarosan mozikban debütáló Social Network (magyarul A közösségi háló) című film “greenpeace-esített” változata.

Ajánlott videó mutasd mind

Afrikai meleg tör Magyarországra

Húsz fok feletti meleget hoz a kései vénasszonyok nyara, de a hétvégén komoly viharokkal fizethetjük meg az árát – tipikus nyári időjárási helyzet alakul ki hazánkban.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.