Tech

Egyre népszerűbb az internetbank

Tavaly év végén több mint 2,4 millió lakossági és több mint 350 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbank előfizetéssel.

Az elmúlt egy évben 21 százalékkal, míg a vállalati ügyfeleké 13 százalékkal emelkedett – derült ki a GKIeNET-T-Home-T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról című kutatásból. A kutatás eredményeit összegző jelentés szerint 2009 végén több mint 2,9 millió lakossági és mintegy 210 ezer vállalati ügyféllel rendelkezett mobilbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél, míg az elmúlt egy év alatt a lakossági ügyfelek száma 10 százalékkal, a vállalati ügyfelek száma pedig 12 százalékkal nőtt.

Tavaly év végén közel 280 ezer kizárólag internetes fizetésre alkalmas webkártya volt használatban a hazai piacon, ez közel 40 százalékkal több az egy évvel ezelőtti értéknél.

2009 végén a lakossági internetbanki ügyfelek aránya átlagosan 35 százalék volt az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva, a vállalati ügyfelek esetén pedig 45 százalék volt ugyanezen érték.

A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 42 százalék volt az év végén, míg a vállalati ügyfelek 27 százaléka használhatta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.