Tudomány

10 óra 10 perc van

Cikkünk megjelenésekor... és úgy tűnik, minden karóra reklámban.

Olyan, mintha megállt volna az idő – a New York Times elemzése szerint néhány kivételtől eltekintve, a karórákat mindig 10 óra 10 perckor (vagy annak környékén) fényképezik. A Timexnél a 10:09:36, míg a Rolexnél a 10:10:31 a preferált beállítás.

Ennek természetesen oka van: egyrészről esztétikailag kellemes a szimmetria látványa, másrészről – és a gyártók szemszögéből valószínűleg ez a fontosabb – a felső félkörben található logó így látható marad.

Az előbbi két szempontnak a 8 óra 20 perc is megfelelne, s bár egykor léteztek is reklámok ezzel a beállítással, a negatívabb asszociáció miatt a gyártók leszoktak a lefelé irányuló óramutatókról.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik