Szórakozás

Istenkáromlással vádolnak a katolikusok egy olasz chipsreklámot

Hatalmas felháborodást váltott ki az olasz katolikus hívők köreiben az Amica Chips legújabb reklámja. A nagyjából félperces filmben egy kolostor apácái áldozáskor chipset kapnak oltáriszentség helyett.

Egy kolostor apácái áldozni készülnek, amikor a főnöknőjük észreveszi, hogy üres a tabernákulum, ezért egy hirtelen ötlettől vezérelve, chips-szel tölti fel.

Miközben a háttérben Schubert Ave Mariája szól, a nővérek felsorakoznak áldozásra. Amikor első apáca becsukja a száját, hatalmas roppanás hallatszik, mire a pap és az apácák oldalra néznek és látják, hogy a főnöknő a zacskóból a chips maradékát ropogtatja. Ennyi látható abban a félperces reklámfilmben, ami hatalmas indulatokat kavart Olaszországban – írja a Guardian című brit lap.

Az Olaszország egyik legnépszerűbb chipsmárkáját hirdető reklám a legnagyobb olasz kereskedelmi csatornán, a Mediaseten és néhány kisebb hálózaton fut. Alkotója, a Lorenzo Marini Group szerint a fiatal fogyasztókat célozza meg, ezért szándékosan provokatív, némi angolos, abszurd humorral fűszerezve.

Az Aiart nevű katolikus szervezet szerint a film nem vicces, hanem istenkáromló, ezért a reklám sugárzásának azonnali felfüggesztését követeli. Giovanni Baggio, a szervezet elnöke azt mondja, a reklám gyakorló katolikus hívek millióinak érzékenységét sérti azzal, hogy felháborító módon párhuzamot von az oltáriszentség és egy burgonyachips között.

A reklámot az Avvenire című katolikus lap is kritizálta: „Krisztust egy burgonyachips szintjére redukálták. Becsmérelték és megalázták, mint kétezer évvel ezelőtt” – állt a vezércikkben.

Az Amica Chips egyelőre nem reagált a botrányra. Központi telefonszámukon, várakoztató zeneként az Ave Maria szól, a háttérben hangos roppanásokat hallani.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik