Akkora munkahelyi konfliktust okozott egy nagyvonalú borravaló egy michigani kávézóban, hogy a meghatónak induló történet végén az egyik felszolgálót kirúgták a hely tulajdonosai.
A Detroit Free Press által bemutatott történet még február 5-én indult, amikor egy barátja temetésére Benton Harborba érkező férfi a gyászszertartás előtt betért a kisváros egyik, Mason Jar Cafe nevű vendéglátóipari egységébe.
A nagyvonalú gesztus után a Mason Jar Cafe még egy fotót is megosztott a számláról a történet bizonyítására.
A kávézó ügyvezetője, Tim Sweeney azt nyilatkozza, hogy az öltönyt viselő rejtélyes középkorú férfi, a városból származó, elvesztett barátja emlékének akart tisztelegni a busás borravalóval. A pénz sorsáról pedig azt mondta akkor, hogy szét tervezik osztani a felszolgálók között.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Egy héttel később azonban kellemetlen fordulatot vett a történet. Ugyanis a felszolgálót, aki átvette a borravalót, és a férfi kérésére megosztott egy fotót a számláról a közösségi médiában, kirúgták.
Az elbocsátott felszolgáló egy azóta törölt Facebook-bejegyzésben azt írta, hogy az online terjedő pletykák, és a 10 ezer dollár szétosztására tett kísérletek akkora munkahelyi konfliktust okoztak, hogy vasárnap a mentális egészségére való tekintettel arra kötelezték, hogy szabadnapot vegyen ki.
Majd vasárnap este is azt kérték tőle sms-ben, hogy hétfőre vegyen ki még egy nap szabadságot. A hétfőn írt sms-ére pedig – amiben kérdőre vonta a főnökeit, hogy korrektnek tartják-e azt, ahogy kezelik a helyzetet – reagálva kedden azzal hívták fel, hogy ki van rúgva.
Az egyik héten még egy csodálatosan szorgalmas alkalmazott, és fantasztikus anya vagyok. Most pedig 15 éves korom óta először nincs munkám
– írta a posztban a kirúgott felszolgáló.
A kávézó tulajdonosai – Jayme Cousins és a férje, Able Martinez – csütörtökön megpróbáltak tiszta vizet önteni a pohárba, de a bejegyzésük csak olaj volt a tűzre.
A házaspár a Facebook-bejegyzésben azt állította, hogy „nem egy könnyelműen vagy elhamarkodottan meghozott döntésről” van szó, és a felszolgáló elbocsátásnak nem volt semmi köze a borravalóhoz.
Mi igazán törődünk a munkatásainkkal. Már 5-6 éve ugyanaz a személyzet dolgozik nálunk. Vannak főiskolás lányok, akik minden nyáron hazajönnek, és nálunk dolgoznak az elmúlt négy évben. (…) A főiskolai alapjaikba is adományozunk, és a koronavírus-járvány alatt is végig alkalmaztuk őket. Mindent megteszünk, hogy ne veszítsük el a személyzetet
– írták.
Azóta azonban több százan kommentelték a tulajdonosok bejegyzését, egyesek támogatják, mások elítélik az éttermet. Néhányan odáig mentek, hogy bojkottra szólítottak fel, néhányan pedig megkérdőjelezik a borravalóval kapcsolatos egész narratívát.
És természetesen van olyan is, aki szerint a történet egyszerűen nem áll össze.
Az étterem ügyvezetője legutóbb azt nyilatkozta, hogy a borravaló története valós, és a borravalót kézhez kapó felszolgáló kirúgását – amiről rendszeresen beszéltek az elmúlt hónapokban a munkahelyi szabályokat több alkalommal is megsértő érintettel – rosszul időzítették.
Valamint azt is hozzátette, hogy egyáltalán nem bánták meg, hogy közzétettek egy fotót a számláról, csak azt, hogy ilyen vihart kavart az ügy. „Ennek egy jó történetnek kell lennie” – zárta gondolatait a kávézó vezetője.