Szórakozás

25 meztelen női mellet posztolt az Adidas

Van, akinek tetszik, van, akinek nem a közönség és a szakértők soraiban is.

Meglepő módon reklámozza új sportmelltartó kollekcióját az Adidas. 25 nő fedetlen keblét rakta ki a Twitterre és az Instagramra azzal a szöveggel:

Úgy gondoljuk, hogy bármilyen formájú és méretű női mell megérdemli a támogatást és a kényelmet. Ezért az új sportmelltartó kínálatunk 43 stílust tartalmaz, így mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt.

A közösségi oldalak felhasználói között vannak, akik támogatják a céget a nem mindennapi promóciójukért, másokat viszont meghökkentett, felmerült például, hogy akkor miért nem sportmelltartóban mutatják a melleket vagy attól tartottak, gyerekek is láthatják a reklámot. Olyanok is voltak, akik gúnyolódtak, rangsorolták a melleket.

https://twitter.com/adidas/status/1491411609180327942

Fontos az emberi testet természetesnek vegyük, és a jövő generációinak inspirációja

– nyilatkozta a vállalat, miért vállalták be ezt a reklámot.

A Twitteren, ahol az Adidas fő fiókjába rakták ki a képmontázst, sok negatív hozzászólás érkezett, míg az Instagramon, ahol az „adidas Women” oldalra került ki, többségében pozitív kommenteket kapott – írta a Washington Post. Igaz, utóbbinál – hogy az előírásoknak megfeleljenek – ki kellett takarni a mellbimbókat, ami arra is rávilágít, mennyire eltérő módon kezelik a közösségi oldalak a meztelenséget. Sokszor kritizálják a Facebookot és az Instagramot azért, mert hozzáállásuk akadályozza a felhasználóiknál a normális testkép kialakulását. Most is voltak olyanok, akik próbálták megosztani az Instagramon az Adidas képét, de azt a rendszer nem engedélyezte.

A Postnak megszólalt egy szakértő is, Jenna Drenten a chicagói Loyola Egyetem egyetemi docense, aki szerint az Adidas ezzel a reklámmal a szokásosnál eltérőt mutatott, a márkák általában azt a képet közvetítik, „ilyen lehetsz”, míg ők most azt mutatják „olyannak látunk, amilyen vagy”. Különösen meglepő ez a női melleknél, amiket gyakran fetisizálnak, és még akkor is a férfiaknak szólnak a hirdetések, ha nőknek szánják a terméket. A sportmárka csatlakozik ezzel a kampányával az olyan alulról jövő kezdeményezések mellé, mint a #FreeTheNipple, amelyek normalizálni akarják a mellekről készült képeket és megszabadítani őket a szexualizációtól.

Egy másik szakértő, Sabrina Strings a Kaliforniai Egyetemről, azt mondja

Most úgy próbálják eladni nekünk a tárgyiasítást, mintha az felszabadulás lenne.

Szerinte erre példa, hogy csak a melleket mutatják, a test többi részét nem, amitől dehumanizálják, fetisizálják a továbbra is a női testrészt. Strings nyilatkozatakor még nem tudhatta, hogy a következő nap a sportmárka kiadott egy videót is a kampányhoz kapcsolódóan, amely különféle tevékenységet művelő, sportmelltartót viselő nőket mutatnak be.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

adidas Women (@adidaswomen) által megosztott bejegyzés

Renee Engeln, a Northwestern Egyetem pszichológiaprofesszora szintén nincs elájulva a kampánytól, szerinte attól, hogy nagyobb a sokféleség, mint általában egy reklámban, még ugyanúgy egy testrésszel akar eladni egy terméket, mit azok.

Amy Charlton, az Adidas vezető termékigazgatója azt mondja, ez a termékcsalád egy különös vállalkozás volt a részükről, hiszen most először fordult elő, hogy a tervezők, a szakértők és a tesztelők is csak nők közül került ki.

A kritikusok szerint a termékcsalád egyébként nem is olyan sokszínű, mint ahogy azt az Adidas mutatni próbálja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik