Szórakozás

Egy üzlet arra kérte női dolgozóit, hogy kitűzővel jelezzék a menstruációjukat a vevőknek

Így akarják lebontani a menstruációval kapcsolatos tabukat.

Egy japán üzlet azt vetette fel a női alkalmazottainak, hogy hordjanak egy speciális kitűzőt, amivel jelezhetik a vásárlóknak, mikor éppen az van – írja a Ladbible.

Az oszakai Michi Kake-ben női szexuális egészségügyi termékeket árulnak, ezzel együtt pedig arra törekszenek, hogy megdöntsék a menstruáció körüli tabukat az országban. Ennek az ügynek egy újabb fontos állomása a kitűzők bevetése, ami egyébként nem kötelező, a dolgozók eldöntehetik, hogy a névtáblájuk mellé csatolják-e. A kitűzőkön egy rajzfilmfigura, Seiri-chan látható, aki egyébként egész Japánban a menstruációs ciklus közkedvelt szimbóluma.

Takahiro Imazu, az üzlet vezetője elmondta, Japánban bevett dolog, hogy a menstruáció nem beszédtéma, a legtöbben úgy tesznek mintha nem is létezne, éppen ezért sok olyan vásárlójuk akad, akinek nem nyerte el a tetszését a kitűzős akció. Viszont kiemelte azt is, lát reményt a változásra, és nagyon bízik benne, hogy a felnövő új generációnak más lesz a hozzáállása.

A Michi Kake egyébként sem egy szokványos üzlet: az üzlet dolgozói – függetlenül attól, hogy van-e rajtuk kitűző – végig kisérik a vásárlókat az egész bolton, ami különböző szekciókra van bontva a menstruációs ciklusoknak megfelelően. A kék részlegen vannak azok a termékek, amiket a ciklusukban bennejáró nőknek ajánlanak, míg a „csillogóban” vannak a ciklus utáni termékek. Az úgynevezett „turbulencia” részlegen pedig azok, amik a menstruáció előtti feszültséget hivatottak enyhíteni.

Kiemelt kép: Twitter

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik