Szórakozás

Kicsit félrement a Moschino kampányüzenete

Jeremy Scott, a Moschino tervezője állítása szerint egy mély párbeszédet akart indítani a menekültkérdésről legújabb kampányával, de sajnos az egészet tönkretette egy nagyon meggondolatlan és könnyen félreértelmezhető felvezető mondattal.

Az Alien Nation nevű kampány az őszi kollekciót szeretné bemutatni, és olyan ismert modellek is részt vettek benne, mint Gigi Hadid és Kaia Gerber. A koncepció az, hogy a modellek kék és piros bőrszínt kaptak, amitől úgy néznek ki, mintha idegen bolygóról jöttek volna.

Jeremy Scott eredetileg azzal a szöveggel tette ki a képet Gigi Hadidról a saját Instagramjára, hogy

Az egyetlen dolog, ami illegális ebben az ufóban, hogy mennyire jól néz ki.

A szövegre, amit azóta törölt, rengetegen felkapták a fejüket, hiszen az illegális szót mostanában főként az amerikai menekülthelyzettel kapcsolatosan használják, így sokaknak az ugrott be, hogy Scott sértő megjegyzéseket tesz a menekültekre, akiket gyakran csúfolnak aliennek mostanában. Nagyon sok kommentet kapott, melyekben figyelmeztették rá, hogy mennyire goromba és ízléstelenül kattintásvadász volt ezzel a szöveggel felvezetnie a kollekciót.

Többen azzal vádolták, hogy hasznot húz a menekültek bajaiból, és eladja velük a saját kampányát anélkül, hogy valóban törődne a problémájukkal. Ezért írt egy helyesbítést, mely így hangzott:

Mit jelent az, hogy alien? A kampányom koncepciója az volt, hogy a figyelmet az amerika ügyintézés menekültek elleni durva bánásmódjára irányítsam. Célja, hogy párbeszédet indítsak arról, mit jelent valójában az, hogy alien. Színesre festettem a modelleket. Az alienek narancssárgák, kékek vagy zöldek? Számít egyáltalán? Ők a barátaink, kollégáink, szomszédaink, rokonaink és emberek, akiket szeretünk.

Jeremy Scott (@itsjeremyscott) által megosztott bejegyzés, Jún 25., 2018, időpont: 11:20 (PDT időzóna szerint)

Szép mentés, de vajon tényleg erről szólt a kampány eredetileg is? A vitatott szöveget mindenhonnan törölték, szerencsére a híroldalak lementették ezt is és a kommenteket is az utókornak. A divat szerepe sok tervező szerint tényleg az lenne, hogy társadalmi problémákra hívja fel a figyelmet és párbeszédet generáljon, mint ahogy tette azt korábban sok márka, de Jeremy Scott Alien Nation kampányára most már inkább fognak úgy emlékezni a legtöbben, mint egy ízléstelen reklámra.

Moschino (@moschino) által megosztott bejegyzés, Jún 26., 2018, időpont: 10:16 (PDT időzóna szerint)

Kiemelt kép: Instagram / @moschino

Ajánlott videó

Olvasói sztorik