Szórakozás
tv2(1)(960x640)(1).jpg (tv2)

TV2: Nem a Fidesz vett meg minket!

Lakatos Brigitta

2014. 01. 06. 10:20

A csatorna reagált az MSZP és az Együtt-PM vádjaira.

Korábban a témában:

A TV2 közleményt adott ki, amiben visszautasítja Braun Róbert és Szigetvári Viktor alaptalan állításait, melyeket az MSZP és az Együtt-PM 2014. január 3-i sajtótájékoztatóján tettek a TV2-t is működtető MTM-SBS Zrt. eladásával kapcsolatban.

„Felháborítónak és visszásnak tartjuk, hogy a nemzetközi és hazai szabályoknak megfelelő eladási szerződést megkérdőjelezve, saját maguknak nyilvánosságot teremtve, azt politikai haszonszerzés céljaira próbálják felhasználni.

Ahogyan azt a TV2, valamint az előző tulajdonos, a ProSiebenSat.1 2013. december 28-i hivatalos közleményében is egyértelműen kifejtette, az új tulajdonosok, Simon Zsolt és Yvonne Dederick a nemzetközi gyakorlattal összhangban, a hatályos jogszabályok teljes körű betartása mellett zajló Management Buyout (MBO) révén kötöttek megállapodást a német médiavállalattal a TV2-t is üzemeltető MTM-SBS Zrt. eladásáról.

Újfent kijelentjük, melyet mind a TV2, mind pedig a ProSiebenSat.1 igazgatósági tagja, Conrad Albert úr nyilvánosságra hozott üzenetében megerősített: a tárgyalási folyamatban a ProSiebenSat.1 képviselőin, valamint a vevőkön, Simon Zsolton és Yvonne Dedericken kívül kizárólag kitűnő hírnévvel rendelkező neves, nemzetközi vállalati tranzakciókban jártas jogi cégek vettek részt. Más, harmadik személy, vagy hozzá kötődő érdekelt fél nem került bevonásra a tárgyalások során. A Vevők személyesen látták el aláírásukkal a Részvényvásárlási Megállapodást, melynek eredményeként együttesen és egyenlő arányban tettek szert a médiavállalkozás részvényeinek 100%-ára, saját tulajdonú akvizíciós társaságuk által.

A tulajdonosváltást követően a TV2 a 2012-ben elfogadott több éves (sic!), azóta eredményesnek bizonyult stratégia mentén folytatja tevékenységét. A korábban végrehajtott portfólió-bővítés eredményeként a TV2-csoport 2013-ban 10% fölötti árbevétel növekedést realizált egy 1-2%-ot nőtt piacon, az analóg kikapcsolásnak, valamint a 2015-től bevezetésre kerülő terjesztési díjnak köszönhetően pedig belép a terjesztési piacra, ahol a nézettségének megfelelő részesedés megszerzése után, az előrejelzések szerint várhatóan 6-8 milliárdos bevétel növekedéssel számol.

simon zsolt tv2 (simon zsolt, )Simon Zsolt Fotó: MTI

A TV2 stratégiájának további kulcselemeként tovább folytatja programinvesztícióját. Olyan, már kiemelkedő nézettségi és üzleti sikereket magáénak tudó produkciókat tűz műsorra, mint A Nagy Duett, Az ének iskolája, emellett Magánnyomozók, valamint Az élet show-ja címmel új napi sorozatokat indít, az év második felében pedig az énekes-tehetségkutató műsorok legújabb formátumát, a Rising Start is elindítja.

A szórakoztató műsorok mellett a TV2 továbbra is kiemelt szerepet szán hírműsorainak, köztük a piacvezető Tényeknek. Itt ragadjuk meg az alkalmat, hogy határozottan cáfoljuk Braun Róbert azon kijelentést, melyben politikai részrehajlással – 85% kormánypárti mellett csupán 15% ellenzéki szereplés – vádolja a TV2-t. Kijelentjük, hogy a csatorna a BBC nemzetközileg elfogadott sztenderdje szerint szerkeszti hírműsorait. Eszerint, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság felmérései által is alátámasztott kétharmad-egyharmad arányban biztosít lehetőséget a kormány és ellenzéki oldalnak a véleményartikulálásra. A legfrissebb, már nyilvánosságra hozott hónapok adatai szerint mindez szeptemberben 62,5, októberben 56, novemberben pedig 68 százalékos kormányoldal szereplési arányt jelentett. A TV2 a jövőben is a fentiek szerint jár el, mint Magyarország meghatározó hírforrása. Ahogy eddig, úgy a jövőben is lehetőséget ad minden releváns politikai erőnek, hogy kifejtse álláspontját.

A TV2 a fenti közleménnyel lezártnak tekinti az ügyet, a továbbiakban nem kíván reagálni az adás-vétellel kapcsolatos, egyértelműen a politikai hangulatkeltést szolgáló vádaskodásokra” – írták.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Gyula, 2012. január 19.
A gyulai Pándy Kálmán Megyei Kórház egyik munkatársa egy beteg sugárkezelését készíti elő az onkológiai osztályon. A kórház - holtversenyben a Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum Idegsebészeti Klinikájával - második helyen végzett a HáziPatika.com által meghirdetett Az év kórháza szavazáson.
MTI Fotó: Rosta Tibor
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.