Szórakozás
jótékonykodás (jótékonykodás, )

Bajba jutott gyermekeknek nyújt segítséget a Nickelodeon

Csapucha Adrienn
Csapucha Adrienn

2013. 09. 20. 18:30

Az UNICEF tájékoztatása szerint hazánkban minden tízedik fiatal szenved a hozzá közeli emberek és az iskolai erőszak valamilyen formájától.

Legalábbis ennyiről lehet tudni biztosan. Magyarország egyik legnézettebb gyermekcsatornája, a Nickelodeon, a nemzetközileg elismert jótékonysági szervezet, az UNICEF és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közös kampányba kezd, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok veszélyeztetettségére. A hangsúly a megelőzésen van, illetve azon, hogy van megoldás, lehet hová fordulni, ha ilyen jellegű bántalmazás elszenvedői vagyunk. A jótékonysági ügyhöz olyan sztárok csatlakoztak, mint Hien, a Children of Distance, Janicsák Veca és Young G. A szervezetek kisfilmekben is felhívják a figyelmet az egyre komolyabb problémára.

Nincs olyan felnőtt, aki gyermekként ne találkozott volna a szekálással: volt, aki elszenvedte a piszkálódást, volt, aki csinálta, és olyan is akadt, aki csak távolról szemlélődött. Amikor azonban felnőttként, mint pedagógus vagy mint szülő találkozik társai által fizikai vagy lelki traumának kitett gyermekkel, legtöbb esetben zéró toleranciával lép fel, ahelyett, hogy megvizsgálná, mi van a bántalmazó gyermek hátterében. Magyarország egyik legnépszerűbb gyermekcsatornája, a Nickelodeon és az UNICEF Magyar Bizottság, a Kék Vonallal összefogva most arra hívja fel a közvélemény figyelmét, hogy ebben az esetben nem a megtorlás, hanem a figyelmeztetés és a megelőzés a legfontosabb.

A Nickelodeon a kampány ideje alatt gyermekek számára is könnyen befogadható megoldásközpontú tévé kampányban hívja fel a fiatalok figyelmét a témára. A spotok célja, hogy a bántalmazott gyermekek tudják, van megoldás, és ne féljenek segítséget kérni. A kampányhoz olyan hazai sztárok csatlakoztak, mint Hien, a Children of Distance, Janicsák Veca, és Young G. Ők négyen híresek, sikeresek és kiegyensúlyozottak, de korábban őket is érték atrocitások. Kampányban való részvételükkel arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy bárkivel megtörténhet ilyesmi, kellő összefogással és támogatással azonban bármilyen nehézség leküzdhető. Ezen dolgozik évek óta az UNICEF és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány is.

„Az UNICEF 2013. évi jelentése szerint minden második magyar gyermek részt vett már valamilyen iskolai konfliktusban. Ezek legtöbbje verekedés vagy megfélemlítés. A Nickelodeon most induló kampányát azért érezzük különösen fontosnak, mert közvetlenül a gyermekekhez eljutva tud segítséget nyújtani abban, mit tehetnek ilyen helyzetekben. Ebben a közvetlen segítségnyújtásban tud szerepet vállalni az UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány által kifejlesztett HelpAPP mobiltelefon alkalmazás is. A HelpAPP segélyhívó és tanácsadó felületekkel is rendelkezik, így – szándékaink szerint – ténylegesen a gyermekek kezébe adja a segítséget”  – mondta el Dr. Gyurkó Szilvia, az UNICEF Magyarország gyermekjogi igazgatója.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány nélkül nem valósulhatott volna meg a Nickelodeon és az UNICEF közös kampánya. A szervezet lelkisegély szolgálatot és önkéntes programot működtet, melyek célja, hogy bárki segíthessen a rászorulókon. Az alapítvány ugyanis évek óta sikeresen küzd az internetes és iskolai megfélemlítés ellen.

„A Kék Vonal 116-111 Lelkisegély-szolgálata, valamint a Safer Internet Plus programban és a nemzetközi Delete Cyberbullying projektben való szakmai részvétele miatt tudnak az Alapítvány szakemberei   komolyan segíteni a gyermekeknek. Ők az uniós Delete Cyberbullying munkacsoport megbeszélésén is képviseltették magukat Helsinkiben, ahol komoly előrelépéseket tettek a probléma megoldásának ügyében.” – mondta el Senkár Éva, a Kék Vonal pszichológusa.

„Azt látjuk, hogy a kortárs csoport befolyása nagyon erős ebben a korban a mi csatornánkra, a Nickelodeonra pedig sokszor egyfajta elektronikus barátként tekintenek a gyermekek. De nem csak az egyik legnézettebb magyar gyermekcsatornát a Nickelodeont, de a kábeles csatornák élbolyában lévő Comedy Centralt és a vezető zenetévét a VIVÁt, a Viacom portfólió több fontos csatornáját is az ügy mögé állítottuk.” – mondta el Bartosz Witak, a Viacom Kelet-Európáért és Izraelért felelő ügyvezető igazgatója.

A gyerekcsatorna és a jótékonysági szervezetek közös akciója szeptember 20-án, az UNICEF által alapított, 1954 óta létező Gyermekek Világnapján veszi kezdetét Magyarországon.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

cof
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.