Szórakozás
paradicsom-paprika (paprika, paradicsom, )

A csípős paprika elősegíti a fogyást?

Buthy Lilla

2013. 04. 25. 14:42

A benne lévő természetes vegyület, a kapszaicin többféleképpen is képes felgyorsítani a súlyvesztés folyamatát, az egészség veszélyeztetése nélkül. Nézzük, milyen előnyös hatásai vannak.

A csípős paprika az elmúlt években az sokak figyelmének középpontjába került egészségmegőrző és fogyást elősegítő tulajdonságai miatt- írja az Egészséges Fogyás internetes oldal.

Elősegíti az anyagcserét. A kapszaicin serkenti a szervezet energia felszabadítását, különösen edzés előtt fogyasztva. A gyorsabb lipid anyagcserének köszönhetően nyugalmi állapotban is több kalóriát éget el vele a szervezet.

Hatékonyan nyomja el az étvágyat. Ez a vegyület radikálisan befolyásolja a pajzsmirigy hormon termelését, ami az étvágyat befolyásoló adrenalin és dopamin szabályozásáért felelős. Minden étkezéshez hozzáadva a csípős paprika felére csökkenti az étvágyat, ami elegendő az egészséges táplálkozáshoz és megakadályozza a túlevést.

Fokozza az energiát és éberséget. Állatkísérletek során megfigyelték, hogy a termogén hatásának köszönhetően megnöveli a tesztalanyok energia szintjét.

Elősegíti az emésztést. Az erős paprikát évszázadok óta használják emésztési zavarok és gyomor-bél betegségek kezelésére. Az emésztőenzimek termelésének ösztönzésével lehetővé teszi a tápanyagok hatékonyabb felszívódását.

Szabályozza a szénhidrát feldolgozását. Egy kutatás kimutatta, hogy a kapszaicin képes irányítani a szénhidrát lebontását a hatékonyabb kalória felhasználás és energiatermelés érdekében. További vizsgálatok azt a kérdést kívánják megválaszolni, hogy a kapszaicin vajon hatásos-e az elhízás kezelésében.

Fokozza a zsír oxidációját. Tanulmányok bizonyítják, hogy elegendő mennyiségű kapszaicin képes megállítani a zsír felhalmozódását a májban, mivel felgyorsítja a lipidek lebontását és energiává alakítását.

Növeli az állóképességet.  Klinikai eredmények szerint a kapszaicinben gazdag ételek segítenek hosszabb ideig edzeni és felgyorsítják a megerőltető fizikai aktivitás kipihenését. Ezt a szervezet oxigénbevitelének akár 7,5 százalékos növelésével teszi lehetővé, ami erősebbé teszi a tüdőt és megnöveli a vér oxigén szintjét.

Védi a sejteket. A csípős paprika jelentős mennyiségű fitokemikáliát tartalmaz karotinoidok és flavonoidok formájában. Ez a két antioxidáns csoport képes felvenni a harcot a szabad gyökök ellen, ami a rák kialakulásának egyik fő oka.

Vitaminforrás. A csípős paprika gazdag A- és C-vitaminforrás, így segít a betegségek elleni harcban és az immunrendszer megerősítésében. Ezek a vitaminok továbbá nagyon hatásos antioxidánsok, melyek az öregedés folyamatát is képesek lelassítani.

Segít leküzdeni a torkosságot. A csípős ízek kevésbé élvezetessé teszik az evést, mivel zsibbasztják a nyelvet.  Már enyhén csípős ételek fogyasztásakor is megfigyelhető, hogy kevesebb fogy belőle, mint ha nem kevernénk az ételünkbe.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó:24.hu/Karancsi Rudolf
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.