Szórakozás

Megválasztották a Borászok Borászát [x]

2013. április 12-én, péntek este a Corinthia Hotel Budapestben rendezett díjátadó gálavacsora keretein belül adták át a Borászok Borásza díjat, illetve a különdíjakat.

Az immár hetedik alkalommal megrendezett eseményt a fővédnök, dr. Martonyi János külügyminiszter nyitotta meg. A Borászok Borásza Szentesi József lett, az Év borászfelfedezettjének Berecz Stéphanie-t választották, a Magyar borért különdíjat dr. Molnár Péter kapta, a Borászok Barátjának Borbás Marcsit választották. A Magyar borért különdíjat Nigel Jones, a főtámogató Tesco vezérigazgatója adta át.

Így választják meg a Borászok Borászát

A Vinum Praemium Alapítvány kuratóriuma állította össze annak az ötven borásznak a listáját, akik esélyesek voltak a Borászok Borásza díj elnyerésére. A győztest egyszerű szavazással választották meg. Szavazati joga az 50 jelölt borásznak, illetve a díjat a korábbi években elnyert borászoknak volt. A két évvel ezelőtti díjátadó gálán kihirdetett szabálypontosítás szerint ugyanis a Borászok Borásza örökös cím, amelyet nem lehet újra elnyerni. A Borászok Borásza cím birtokosait tehát újra nem lehet jelölni, de szavazati joguk örökre megmarad.


Különdíjak, új társadalmi különdíj

Az elmúlt évek Borászok Borászai az idén második alkalommal odaítélt „Borászok Barátja” különdíjra is állíthattak 1-1 jelöltet. Ezt a társadalmi különdíjat olyan civil személyiség kaphatja, aki tevékenységével kiemelkedő mértékben képviseli a magyar bor érdekeit, nagyban elősegíti a magyar borászok munkáját. A jelöltek közül mindig a Borászok Borásza aktuális 50 jelöltje választja meg a győztest. Mindenkinek egy szavazata volt, egyszerű többség döntött.
A kuratórium emellett két különdíjról maga döntött: a „Magyar borért” díjat az kaphatja, aki a legtöbbet tette a hazai szőlőfajtákért, az „Év borászfelfedezettje” pedig az lehet, aki az előző évekhez képest kiugró teljesítményével új felfedezettként jelenik meg.

A főtámogató Tesco számára nagyon fontos, hogy a kiváló magyar termékeknek, köztük a boroknak is piacot biztosítson mind belföldi áruházaiban, mind a nemzetközi láncban. A vállalat egy-egy „Hónap sztárja” akciója keretében több százezer palack magyar bort ad el közép-európai áruházaiban, így komoly exportlehetőséget nyújt a magyar termelőknek. Az áruházlánc a Borászok Borásza díj támogatásával a kiváló magyar borok és készítőik előtt kívánt tisztelegni.

www.boraszokborasza.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik