Szórakozás

Táplálkozzunk egészségesen télen is!

Buthy Lilla
Buthy Lilla

2013. 02. 07. 10:03

Télen nehezebben jutunk friss gyümölcsökhöz és zöldségekhez, ezek ára és választéka nagyban megnehezíti,hogy vitamindús és tápanyagban gazdag étel kerüljön az asztalra. Vagy mégsem? Tippek az egészséges téli táplálkozáshoz!

A téli táplálkozás sok mindenben szükségszerűen különbözik a más évszakokban megszokottól. Adódik ez egyrészt e fentebb említett élettani sajátosságokból, illetve a kínálat megváltozásából is, hiszen az élelmiszerek – leginkább a gyümölcsök, zöldségek – választéka, és nem utolsósorban ára alapvetően különbözik az év más szakaszaiban találhatótól- írja a HáziPatika.

Téli étrendünket is a rendszeresség alapozza meg! Bár a reggeli sötétségben, a borongós napokon mindenki hajlamos elbliccelni a reggelit, azért ez az étkezés ne maradjon ki. Ébredés után most valóban ideje van egy meleg teának, egy kakaónak, egy turmixnak ami készülhet mirelit gyümölcsből vagy befőttből is. Ihatunk akár tejet, vagy ízesített tejitalokat is, de ügyeljünk arra, hogy ezek ne legyenek túl zsírosak és túlcukrozottak.

A folyadék mellé tegyünk valamilyen barna pékárut, magos kiflit, zsemlét vagy kenyeret, mivel a kevesebb mozgás miatt hajlamosabbak vagyunk székrekedésre. Erre kerülhet valamilyen alacsonyabb zsírtartalmú margarin, majd egy kis felvágott, sajt, körített túró. Egészítsük ki a szendvics vitamintartalmát egy kevés savanyúsággal, savanyú káposztával, esetleg egy kevés zöldséggel, amiből azért télen is találhatunk választékot, s néha nem is drágán. A jégcsapretek, a salátalevél, pár vékony szelet paprika, uborka vagy éppen paradicsom nem okoz óriási anyagi kiadást, mivel sokáig eltart, sok étkezéshez felhasználhatjuk őket, ha takarékosan bánunk velük. De mindenki termeszthet például otthon egy kis dobozban metélőhagymát is, amelyet rendszeresen levágva akár tavaszig is használhat díszítoként, vitamin-kiegészítőként.

Tízóraizzunk is, erre mindenképpen alkalmasak a télen is kapható, vagy tárolható gyümölcsök, az alma, a körte, a narancs, a grape-fruit, a mandarin, a banán. Ezekből egy-két darab elegendő energiát biztosít ahhoz, hogy az ebédig ne legyünk éhesek, nem is beszélve a vitamintartalmukról. Ehetünk egy gyümölcsjoghurtot is, itt leginkább a cukorra kell figyelni, mivel nagy részüket ezzel édesítik. Vállalkozó kedvű és főleg éhesebb társaink próbálkozhatnak pár szem korpás keksszel is.

További egészséges tippekért katt ide!

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.