Szórakozás

Nézze meg a címkét, soványabb lesz!

élelmiszercimke (vásárlás, )
élelmiszercimke (vásárlás, )

A legújabb kutatás szerint vékonyabbak azok az emberek, különösen nők, akik vásárláskor elolvassák az élelmiszerek címkéit.

A nemzetközi kutatócsoport több mint 25 ezer egészségügyi, táplálkozási és bevásárlási szokásokkal kapcsolatos megfigyelést elemzett az amerikai Országos Egészségügyi Interjú című felmérésből. Az adatok között szerepelt az is, hogy a válaszadók elolvasták-e, és ha igen, milyen gyakran olvasták a tápértékkel kapcsolatos információkat vásárláskor – írja a hazipatika.com.

Először azt néztük meg, ki olvassa el a címkéket, aztán áttértünk arra, milyen összefüggésben áll ez a testsúlyukkal” – magyarázta a kutatás vezetője, Maria Loureiro, a Santiago de Compostela Egyetem munkatársa. A címkékről azt tudhatják meg a vásárlók, mennyi kalóriát tartalmaz az élelmiszer adott egysége, illetve mennyi nátriumot, zsírt, cukrot, fehérjét, étrendi rostot, valamint vitamint és ásványi anyagot.

Az Agricultural Economics szaklapban közzétett kutatás jelentős különbségeket mutatott a címkéket elolvasó és el nem olvasó emberek között. A dohányosok például kevés figyelmet fordítottak az élelmiszerek összetevőire, ami a kutatók szerint valószínűleg azzal magyarázható, hogy életmódjuk egészségtelenebb szokásokon alapul, ezért nem túlságosan érdekli őket az élelmiszerek tápértéke.

Az eredmények alapján a nagyvárosokban élő emberek olvasták el leggyakrabban a címkéket, és a középiskolai vagy felsőfokú végzettséggel rendelkezőket is érdekelték az adatok. A férfiak ötvennyolc százaléka szakított időt a címkék tanulmányozására, míg a nők esetében ez az arány hetvennégy százalék volt. A leggyakrabban a nagyvárosi fehér nők olvasták el a címkéket.

A kutatás azt is kimutatta, hogy a tápértékeket elolvasó nők testtömeg-indexe átlagosan 1,48 ponttal alacsonyabb, mint a címkéket nem tanulmányozó nőké. A kutatók ez alapján úgy vélik, ezt az információt hatékonyan fel lehetne használni az elhízás elleni közegészségügyi kampányokban és programokban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik