Szórakozás

Számítógépes barátokkal oldódhatnak a gyerekek

avatar (avatar)
avatar (avatar)

A szorongós kisgyerekek gyakran még a bókokat sem tudják illően megköszönni és csak pirulva hallgatnak, arra pedig gyakran alig van esélyük, hogy barátokat szerezzenek.

Egy új számítógépes fejlesztés azonban segíthet nekik a “gyakorlásban” – írja a HáziPatika.com. A híres Avatar című filmben a hadirokkant katona – avatarához csatlakoztatva – újból képes járni, futni, sőt harcolni is. A film hatására valószínűleg sokan elgondolkoztak arról, vajon mi lenne, ha képesek lennénk mondjuk egy robot bőrébe bújni, miközben otthon biztonságos távolságból csupán az agyunkkal és egy számítógépes programmal irányítjuk az új testünket.Ez persze még a jövő zenéje, de némileg hasonló programot fejlesztettek ki a Közép-Florida Egyetem Szorongáskutató Klinikájának munkatársai a félénk és szorongó 8-12 éves kisgyerekeknek.

A program lényegében egy számítógépes szimulált szerepjáték, amely során a félénk kisgyerek számítógépes karaktere segítségével próbálhat ki különböző, számára kínos szituációkat. A gyerekek hat karakter közül választhatnak és a “társ“szereplő irányítója egy másik szobában tartózkodik.

Sok kicsi azzal fordul ugyanis a tanáraihoz, vagy a nevelőkhöz, hogy nem tudja, hogyan szerezhetne barátokat, mert nem is mer odamenni más gyerekekhez. Még az is szorongást vált ki belőlük, ha valamelyik tanár megdicséri őket. “Ezek a gyerekek odajönnek hozzánk, hogy nem tudják, hogyan barátkozzanak. Meg kell nekik tanítani azokat a képességeket, amiket az emberek általában mások társaságában sajátítanak el” – magyarázta Deborah Beidel, a klinika igazgatója.

Bár a programot még csak most kezdik tesztelni, ha sikeres lesz, a kutatók remélik, hogy a virtuális szituációkat és tereket is bővíthetik majd.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik