Szórakozás

A fiatal férfiak a szexualitás miatt nézik a realityket

24.hu
24.hu

2012. 01. 25. 17:07

A magyar fiatalok leginkább animációs filmeket és valóságshow-kat néznek, derült ki a 15-24 éves fiatalok körében végzett nemzetközi "trendfelmérő" kutatás eredményeiből.

Alig térnek el más országoktól a magyar fiatalok médiafogyasztási szokásai, leginkább az animációs filmekért és a valóság-showkért rajonganak – derült ki a 15-24 éves fiatalok körében végzett nemzetközi “trendfelmérő” kutatás eredményeiből.

Az MTV Hungary és a GKIeNET kutatóintézet közös, nemzetközi felmérése szerint bár a képernyő előtt töltött idő a televízió és a számítógép monitora között egyre inkább megoszlik, még mindig a televízió a legnépszerűbb médium a 15 és 24 év közötti korosztály körében, akik – saját bevallásuk szerint – hetente átlagosan 17,5 órát töltenek a képernyő előtt.

A 25 évnél idősebbek legnagyobb arányban a hír- és ismeretterjesztő műsorokért, vagy filmnézés kedvéért ülnek a képernyő elé, ezzel szemben a fiatalabbakat kevésbé érdeklik a komoly programok. A vizsgált korosztály közel fele szívesebben kapcsolja be a tévét egy-egy animációs-sorozat kedvéért, mint a 25 év felettiek, így nem meglepő az sem, hogy az újabb gyártású, fanyar humorra, gúnyra épülő rajzfilmek spontán ismertsége a 15-24 évesek körében a legmagasabb.

A reality műsorok és a valóság-showk szintén kedvelt műfajok különösen a fiatal hölgyek körében: a 15-24 közötti lányok 47 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten szívesen néz ilyen adást. Arra a kérdésre, hogy miért nézik a reality műsorokat, a legnagyobb arányban a vicces jeleneteket, illetve az emberi kapcsolatok és veszekedések ábrázolását emelték ki. Míg a fiatal férfiak körében a szexualitás megjelenítése egy-egy műsorban szintén kifejezetten hangsúlyos, a 15-24 év közötti lányok számára még mindig a szerelem az egyik legérdekesebb tartalom. A direkten ábrázolt szexuális (pornográf) tartalommal kapcsolatban a fiatal korosztály nemre való tekintet nélkül 44 százalékban elfogadó csak, míg a 35 év fölöttiek körében ez a szám már 55 százalék. A fiatalkori szex következményeivel foglalkozó, reality jellegű műsorok azonban megfogják őket, amit azzal indokolnak, hogy ezek a sorozatok jó beszédtémául szolgálnak, elsősorban a lányok számára.

Az Music Television 15 országban elvégzett Millenials study című kutatásából kiderül, a 15-24 közötti korosztály számára a tv-nézés egyre inkább közösségi tevékenység: a valóság-showkat és humorosként jellemzett műsorokat a fiatal korosztály jellemzőbben szereti társaságban nézni. A társaság legnagyobb arányban (több mint 40 százalék) a családot jelenti, körülbelül 20 százalékuk pedig inkább a barátaival nézi mindkét műsortípust.
A közösség szerepe a fiatalok internetezési hajlandóságának is egyik fő mozgatórugója. A fiatalok mindenhol egyöntetűen vallják, hogy az állandó online jelenlét számukra alapvető a kapcsolattartás szempontjából. A magyar fiatalok ebben a tekintetben is hasonlóságot mutatnak: közel ugyanolyan arányban (csaknem 15 százalék) adták a “hol internetezel általában” kérdésre a “mindenhol” választ, mint általában az önálló keresettel rendelkező 25-35 év közötti korosztály. Az internetezésre alkalmas mobil eszközök, például okostelefonnal rendelkezők körében a 15-24 évesek aránya a legmagasabb, mert a válaszokból kiderül, hogy minden negyedik fiatal rendelkezik ilyen eszközzel.
A 2011-ben végzett kutatás Dél-Koreától Oroszországon és Anglián át Mexikóig 15 országra terjedt ki.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Feloszlatták a Lánchíd spontán blokádját

Hungary's Bence Banhidi (C) vies with Denmark's Rasmus Lauge Schmidt (2ndL) during the IHF Men's World Championship 2019 Group II handball match between Denmark and Hungary at the Jyske Bank Boxen arena in Herning on January 19, 2019. (Photo by Jonathan NACKSTRAND / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.