Pályán kívül

Először Orbán a nemzetközi kajak-kenu szövetséggel tárgyalt, utána már szlalom pályát építene Budapesten

A világban Duisburg és Szeged a kajak-kenu sportág két “katedrálisa”, fogalmaztak a Nemzetközi Kajak-Kenu Szövetség vezetői Orbán Viktor miniszterelnökkel folytatott szerdai megbeszélésükön.

A kormányfő az Országházban fogadta José Perurena elnököt és Simon Toulson főtitkárt, valamint Baráth Etelét, a magyar sportági szakszövetség elnökét.

A felek között megállapodás született arról, hogy a 2019-es olimpiai kvalifikációs világbajnokságnak helyet adó Szegeden a magyar kormány felújítja és kibővíti a sportlétesítményeket a verseny színvonalas megrendezése érdekében.

A megbeszélésen rögzítették: Budapest olimpiai pályázata – a NOB Agenda 2020 reformjával összhangban – Szegedet jelöli meg a kajak-kenu versenyek lebonyolítása helyszínéül, így a 2019-es vb-re előirányzott fejlesztések már a magyar olimpiai kandidálás ügyét is szolgálják.

A kormányfő irodájában tartott tanácskozáson részt vett Schmitt Pál, a Magyar Olimpiai Bizottság tiszteletbeli elnöke és Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházások kormánybiztosa, a budapesti olimpiai pályázat vezetője is.

Épüljön szlalom pálya

A pénteki Magyar Közlönyben már meg is jelent az Orbán-szignálta kormányhatározat arról, hogy vizsgálják meg egy budapesti kajak-kenu szlalom pálya megvalósíthatóságáról és lehetséges helyszíneinek körülményeit.

A határozat szerint:

„A Kormány a  nemzeti vagyon gyarapítása és modernizációja szükségességét, a  hazai verseny-, utánpótlás- és szabadidősport számára magasabb színvonalú sportszolgáltatások nyújtását, az  olimpiai felkészülés sportszakmai feltételeinek megfelelő biztosítását, valamint a  fővárosi terület- és életminőség-fejlesztési szempontokat szem előtt tartva az  állami tulajdonú sportinfrastruktúra-fejlesztések támogatása érdekében” felkéri a már említett Fürjest, hogy a  Magyar Kajak-Kenu Szövetséggel együttműködve gondoskodjon:

  • a  megvalósítás feltételeit,
  • a helyszínét,
  • a  szükséges forrásigényt és
  • ütemezést,
  • a  működtetés feltételrendszerét,
  • valamint a  várható környezeti, környezetvédelmi hatásokat magában foglaló Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítéséről, szeptember 30-ig.

Kiemelt kép: innen

Ajánlott videó

Olvasói sztorik