Forma-1

Max Verstappen nyerte a négyszer rajtoló ausztrál káoszfutamot

Bryn Lennon - Formula 1/Formula 1 via Getty Images
Bryn Lennon - Formula 1/Formula 1 via Getty Images

Rögtön biztonsági autóval indult a verseny, ugyanis Charles Leclerc a kavicságyban kötött ki egy balszerencsés manővert követően.

Nem ő járt a legrosszabbul, hanem Alexander Albon, aki alatt megbokrosodott az autó és úgy csapódott a falnak, hogy csak a szerencsének köszönhető, hogy senki se rongyolt bele. A sok pályára szóródó törmelék és kavics miatt viszont azonnal félbeszakította a futamot az FIA.

Szegény George Russell ezzel nagyon pórul járt, mert hiába rajtolta le Max Verstappent, pont behívták kerékcserére Albon balesete előtt. Itt még nem ért véget a brit pilóta balszerencséje, később ugyanis lángra kapott a motorja is, ezért nem tudta befejezni a versenyt.

Lewis Hamilton állt az élre, de hiába előzte meg ő is Verstappent, a címvédő a futam során visszavette az első helyet. Cirka húsz körön át egyetlen kérdés lehetett a száguldozásban, hogy a boxutcából rajtoló Sergio Pérez hanyadik helyre kúszik föl, aztán jött az újabb dráma: Kevin Magnussen lekoccolta a falat és annyi apró darabkát hagyott kocsijából az aszfalton, hogy megint piros zászlót kellett lengetni.

A mezőny ezért csak késleltetve, mindössze két körre állt föl harmadik indításhoz.

A harmadik állórajt után aztán elszabadult a káosz, mindenki tövig nyomta a gázt és olyan tömegkarambol történt, hogy Sargeant és De Vries kipördült, a két Alpine-os pilóta a falnak csapódott, a két Aston Martin pedig szintén kipördült. Azonnal le kellett állítani újra a futamot harmadjára is.

Sokáig nem lehetett tudni, hogy mi fog történni, mivel az utolsó körre elég értelmetlennek tűnt utolsó körre visszaküldeni a még 12 harcképes kocsit. A szabályzat szerint viszont ilyen esetben az a mérvadó, hogy mi volt az utolsó szabályos kör, amit megtett a mezőny, így a harmadik rajt történései már nem befolyásolták volna a végeredményt. Leegyszerűsítve a versenybíróknak kellett eldönteni, hogy utolsó rajtsorrend számítson, vagy az épen maradt autók biztonsági autó mögött végigguruljanak a pályán egy kört.

Végül az a döntés született, hogy az eredeti rajtsorrend szerint álljanak fel a még épen maradt autók egy utolsó rajtra, ez lett a futam eredménye is. Csakhogy a versenybírók még ezt is meg tudták bolondítani, Carlos Sainz Jr ötmásodperces büntetést kapott a harmadik elindítást követő balesetért.

Az őrült futamot így Verstappen nyerte Hamilton előtt, vagyis pályafutása során először végzett az élen Melbourne-ben.

A dobogóra még Alonso került föl, Lance Stroll pedig a negyedik helyen zárt, így végül az Aston Martin nagyon jól jött ki a döntésekből. Az Alpine viszont az abszolút vesztese az Ausztrál Nagydíjnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik