Forma-1

Jules Bianchi, egy kettétört felívelő életpálya

jules bianchi (Array)
jules bianchi (Array)

A Bianchi családnál örökletes az autósport szeretete. Jules mindene volt a versenyzés.

Fotó: Europress fotóügynökség

Világszerte autóversenyzők emlékeznek Bianchira

Philippe Bianchi a napokban a France Infonak adott őszinte vallomásában elmondta, gyereke nem tudott volna mit kezdeni a Forma-1 nélkül.

“Egy napon azt mondta nekünk, hogyha Michael Schumacheréhez hasonló balesete lenne és mozgássérültté válna, nagyon nehezen élné meg. Mert a versenyzés volt az élete” – nyilatkozott az édesapa.

Lucien Bianchi
Fotó: Europress fotóügynökség

Nagybátyja 34 évesen egy baleset következtében halt meg Le Mans-ban

Jules Bianchi 1989 augusztus harmadikán született Nizzában, egy milánói gyökerekkel rendelkező családban. Nagyapja, Mauro az 1960-as években a Formula-3 kiemelkedő alakja volt az Alpine-Renault pilótájaként. Nagybátyja, Lucien szintén az 1960-as években 17-szer állt rajthoz Forma-1-es futamon, valamint 1968-ban megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt Pedro Rodriguez oldalán egy Ford GT40-nel.

Egy évvel később a Circuit de la Sarthe versenypályán egy tesztnapon hunyt el, mielőtt kockára tehette volna címét. Korlátnak ütközött, autója kigyulladt és életét már nem tudták megmenteni.

“Minden családi vacsoránál a kocsikról beszéltünk” – nyilatkozta Jules 2009-ben.

Fotó: Europress fotóügynökség

2009-ben a Ferrari Akadémiáján tanult tovább

Édesapja, Philippe – aki fia balesete után rendszeresen számolt be a fejleményekről – éveken át hordta gokartozni a fiát előbb Antibes, majd később Brignoles városának pályájára. Már fiatalon tarlálkozhatott Michael Schumacherrel Monacoban.

“Körülbelül kilenc vagy tíz éves lehettem, amikor láthattam, amint Schumacher maghajtja maga alatt Ferrariját, és ez nagyon megkapó volt” – mesélte 2004 májusában Jules.

2009-ben felfedezték őt a Ferrari Akadémia vezetői, abban az évben, amikor Formula-3-as világbajnok lett 6 pole pozícióval. 2010-ben a GP2-ben folytatta karrierjét, mielőtt 2012-ben csatlakozott a Tech 1 Racinghez a World Series by Renault autóverseny-sorozatban.

“Készen állok vezetni egy Ferrarit” – mondta három nappal balesete előtt

Valamivel több, mint három évvel első Forma-1-es megkeresése után 2013-ban leigazolta a Marussia és második futamán Malajziában máris a 13. helyen ért célba. 2014. május 25-én ő szerezte az istálló első pontjait, miután kilencedik lett a Monacói Nagydíjon. Ugyanott, ahol Lucien Bianchi életében egyszer dobogóra állhatott 1968-ban.

Három nappal a Japán Nagydíjt megelőzően Jules elmondta, úgy érzi, készen áll, hogy egy Ferrarit vezessen az F1-ben.

“Ezért dolgozom, mióta bekerültem az akadémiára. Úgy érzem, hogy elég tapasztalatot szereztem az elmúlt időszakban” – mondta a pilóta, aki néhány órával a verseny előtt aláírta szerződését a Ferrari-motorokkal működő Sauberhez.

Fotó: Europress fotóügynökség

A megtörött álom Suzukában

A Japán Nagydíj hetes kanyarjában Jules elvesztette irányítását az autója felett, és az Adrian Sutilt mentő traktorba csapódott nagy sebességgel. A francia pilóta sosem épült fel a baleset után.

Nyugodjék békében.

Videó – Megható rajzfilmes megemlékezés Bianchiról

Ajánlott videó

Olvasói sztorik