Forma-1 sport

Alonsoval szállhat be a Forma-1-be az Audi

A brit Auto Express igen érdekes sztorit dobott be, bennfentes informátorokra hivatkozva arról ír, hogy az Audi felhagy Le Mans- és DTM-programjával, hogy 2016-ben beszálljon a Forma-1-be.

A Le Mans-i 24 órás versenyt az elmúlt másfél évtizedben uraló márka a kiszállással teret adhatna a Volkswagen-csoport idén beszállt másik márkájának, a Porschének, míg a Le Mans/tartóssági vb és a Német Túraautó-bajnoki (DTM) költségvetést egyesítve finanszíroznák az F1-es részvételt – írja vezess.hu.

Az Auto Express szerint az Audinál/VW-nél már az év eleje óta dolgoznak az F1-es 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrás fejlesztésén, de a belépéshez nem építenének új csapatot, inkább egy jelenlegi alakulatot vennének meg. 

Úgy tudni, ez a Red Bull Racing vagy még inkább az olasz központú kistestvér, a Toro Rosso lehetne. A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz közismerten jó viszonyt ápol a VW felügyelőbizottsági elnökével, a szintén osztrák Ferdinand Piëchhel, az energiaital-gyártó pedig a DTM-ben már amúgy is az Audi szponzoraként szerepel. 

Fotó: Europress fotóügynökség

A Toro Rosso-vonalat erősítheti, hogy az Audi nemrég felvette a Ferrari idén tavasszal lemondott csapatfőnökét, Stefano Domenicalit. Gyanítható, hogy a sem a túraautó- sem a tartóssági versenyzéshez nem értő, sőt németül sem beszélő olasz szakembert nem potyára igazolták.  

Nagy durranás lehet a pilótaválasztás is: ha a Ferraritól az idény végén távozó Fernando Alonso nem – vagy csak egy évre – igazol a McLaren-Hondához, akkor 2016-ban ő lehet az Audi F1-es sztárpilótája. 

Domenicalival a munkakapcsolaton messze túlnyúló, szoros barátságot ápol a kétszeres világbajnok spanyol, logikus lenne, hogy újra együtt dolgozzanak.  

Az Audi F1-es beszállása történelmi rivalizációt élesztene újra, hiszen a sportágban jelenleg domináló Mercedes legnagyobb ellenfele az Audi elődje, az Auto Union volt a második világháborút megelőző években a grand prix-versenyzésben. Az ezüst autók taroltak az 1930-as évek második felében, erős állami támogatással a Harmadik Birodalom műszaki-ipari fölényét kellett demonstrálniuk.

Még több Forma-1-es hírt ide kattintva olvashat.

Ahol a futball esze és szíve találkozik!

Válogatott írások a legjobbaktól.

Minden hónapban legalább 24 kiemelkedő színvonalú tartalom havi 990 forintért. Próbáld ki 490 forintért az első hónapban!

Ahogyan szerzőgárdánk összetétele ígéri, a legkülönfélébb műfajokban, témákban jelennek majd meg szövegek: lesznek elemzések, interjúk, kisprózák, riportok, lesznek hazai és nemzetközi témák, adat- és véleményalapú cikkek egyaránt.

Tartsatok velünk minél többen, hogy együtt alakíthassuk, építhessük az új magyar futballújságot, amely leginkább az írások nívójával és egyediségével akar kitűnni! Fizessetek elő, olvassatok, kövessetek minket, vitatkozzatok velünk, adjatok ötleteket! Várjuk ebbe a közösségbe mindazokat, akiknek a futball csak egy játék, s mindazokat, akiknek a futball több mint egy játék.

KIPRÓBÁLOM!

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.