Forma-1

Baj van, belassult a Forma-1

sauber sutil (sauber, adrian sutil, forma-1, )
sauber sutil (sauber, adrian sutil, forma-1, )

A száguldó cirkusz pilótái úgy érzik, az új szabályok miatt túl lassúak lettek az idei autók, de legalább élmény vezetni őket.

Az első jerezi teszten jól látszott, hogy az egyenesben nincs gondjuk a V6-os turbómotoroknak, a kanyarokban azonban a tavalyinál sokkal lassabbak az új autók.

A mclarenes Kevin Magnussen heti legjobb ideje nyolc másodperccel maradt el a jerezi körrekordtól, ami akkor is jelentős különbség, ha ezen a teszten elsősorban az új rendszerek kipróbálása volt az elsődleges cél. “Leszorítóerőt veszítettünk, 20-30 százalékot tavalyhoz képest, és a gumik is egy fokkal keményebbek” – magyarázta a Sauber új pilótája, Adrian Sutil.

“Nagy kár ezért, mert így az F1 jelenleg túl lassú. A motorikus rész rendben van, nem hiányzik a teljesítmény, jó vezetni a V6-osokat, és jó dolog a turbó is. De aerodinamikailag kéne egy nagy lépést tenni előre, mert az F1-es autóknak a kanyarokban is gyorsnak kellene lenniük. Azt sem értem, hogy a gumik miért lettek ennyire konzervatívak, legalább egy jól tapadó keverék jól jött volna.”

Fernando Alonso elismerte, hogy a kisebb tempó miatt az új autókat fizikailag kevésbé megterhelő vezetni, de arról szó sincs, hogy unalmasak lennének. “A sebesség és az erőhatások kisebbek a kanyarokban, cserébe viszont több változóra kell figyelnünk, a kormányon is több lett a gomb” – vélekedett Alonso.

“Az idén fontos lesz a lehető legprecízebben kontroll alatt tartani az autókat gyors kanyarokban. Egyébként pedig vezettem gokartokat, amelyek fél perccel lassabbak az F1-nél, mégis leizzadtam és élveztem a vezetést. Amíg a határon autózunk, a köridő nem befolyásolja az érzelmi részét a dolognak. Az új autót is élmény vezetni.”

Felipe Massa szerint is érezhető a változás. “Az autó sokkal lassabb a tavalyinál” – mondta a Williamshez igazolt brazil. “Határon autózva ugyanakkor nem lassúságot érezni, hanem azt, hogy nehéz kordában tartani. Ha minden könnyen és gördülékenyen menne, sokkal gyorsabb köridő esetén is benne lenne a pakliban, hogy lassúnak érezzük az autót.”

Sutil biztos benne, hogy idővel javul majd a helyzet. “Volt már ilyen a múltban, hogy hónapról hónapra gyorsult az F1. Legalább négy másodperces különbségre számítok a szezon vége és a 2015-ös autó között is, ami óriási lépés lesz. Remélhetőleg az F1 ismét elég gyorssá válik majd.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik