Forma-1

Főszponzor nélkül is úszik a pénzben a McLaren

mclaren mercedes (mclaren mercedes)
mclaren mercedes (mclaren mercedes)

A McLarennél megerősítették, hogy a 2014-es idénynek főszponzor nélkül vág neki a csapat, azonban azt állítják, hogy ez nem jelent pénzügyi nehézséget számukra.

A Vodafone még tavaly márciusban, a szezon kezdete előtt bejelentette, hogy hét év együttműködés után, 2013 végén elbúcsúzik a McLarentől. A wokingi csapat előbb tavaly decemberre, majd a 2014-es autó bemutatójára ígérte az új névadó szponzor bejelentését, de mostanra kiderült, hogy nem lesz ilyen ebben az évben.

A McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale a fentiek ellenére azt mondja, hogy a csapat pénzügyi háttere teljesen rendben van:

“Az MP4-29-es január 24-ei bemutatóján nem jelentünk be új névadó szponzort, azonban a szponzori csoportunk így is irigység tárgya a paddockban. A Hugo Boss például 33 éve van már velünk, a Tag Heuer 29 éve, a Mobil 1 20 éve és az SAP 16 éve. Az elmúlt pár évben melléjük olyan nagyágyúkat szereztünk, mint a Santander, a GlaxoSmithKline, a Johnnie Walker és a Hilton.”

“Fontos kiemelni, hogy a McLaren Group zárt részvénytársaság, így bár az elmúlt években akár több tízmilliós profitot is termeltünk, a tulajdonosi kör nem követeli ezt meg minden évben, mint a tőzsdére bevezetett cégeknél. A tulajdonosok nem is vesznek fel osztalékot, inkább a további fejlődést tartják szem előtt.”

“Szóval a fentiek alapján örömmel mondhatom, hogy a McLarennek 2014-ben minden korábbinál nagyobb költségvetése lesz. Jó a helyzet” – magyarázta a cégvezető.

A résztulajdonosok – a bahreini állami befektetési cég, a Mumtalakat, az Ojjeh-család és Ron Dennis – hozzáállása mellett ebben persze az is segít, hogy a Forma-1 bevételei évről évre nőnek, így az idény végén folyamatosan nagyobb tortából kapnak szeletet a csapatok, az új Concorde Agreement alapján pedig a McLaren – a Ferrarihoz, a Mercedeshez, a Red Bullhoz és a Williamshez hasonlóan – a korábbi érdemeik és eredményeik alapján tízmilliós fix alapösszeget is kap immár.

A McLaren számára 2014 egyértelműen átmeneti év, hiszen az utolsó mercedeses idény után 2015-ben megérkezik a félgyári partnerséget hozó Honda – becslések szerint a Mercedestől vásárolt motorok, valamint a Hondától ingyen kapott erőforrások, plusz a japánok pénzügyi támogatása összesen akár 100 millió dolláros pluszt is jelenthet majd a váltás után.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik