Forma-1
forma-1 (forma-1, )

Fizetés nélküli F1-pilóták? Érthetetlen!

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz szerint azok a csapatok, amelyek nem képesek előteremteni a pénzt a működésükre, nem is valók a Forma-1-be. A Mercedes főnöke egyetért.

Míg a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren anyagi biztonságban dolgozik, mögöttük gyakorlatilag az összes többi Forma-1-es csapat pénzügyi nehézségekkel küszködik, sokuknál a túlélés a tét.

A Sauber nyáron orosz befektetők beszállásával táncolt vissza a csőd széléről, azonban a svájci veterán szakíró, Roger Benoit szerint mostanra zátonyra futott az üzlet; a Force Indiától kiszállhat a csapat felét birtokló, de Indiában súlyos gondokkal küszködő Sahara-csoport; a Willamsnél a Pastor Maldonado által évente hozott kb. 40 milliós szponzori csomag elvesztésére készülhetnek; a Lotus csak a napokban tudott megegyezni az új résztulajdonossal, hogy a legkisebbekről ne is beszéljünk.

Fotó: DPPI

A nemcsak versenyképességükben, hanem puszta létükben is fenyegetett kis- és középcsapatok természetesen régóta szeretnék, ha valamilyen formában korlátozni lehetne a kiadásokat, az egyenlősítő törekvések azonban a megvalósíthatóság nehézségein és az anyagiakban bővelkedő nagyok ellenállásán elbuknak.

Az F1-ben két csapatot is működtető Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz szerint nincs is szükség ilyesmire, az vegyen részt a sportágban, aki képes rá előteremteni a keretet:

“Ha pénzügyi problémák vannak, akkor azt pénzügyi eszközökkel kell megoldani” – utalt arra az osztrák milliárdos, hogy korlátozások bevezetése helyett tőkeerős támogatók megszerzése oldhatná meg a kisebbek gondjait. “Ha egy csapat nem képes megoldani ezt a problémát, akkor jobb, ha elgondolkodnak az F1 iránti elkötelezettségükön. Másokat is érdekelhetne a helyük.”

Fotó: DPPI

A múlt hétvégén arra is fény derült, hogy a Lotus idén még egy fillért sem fizetett Kimi Räikkönennek, és a sauberes Nico Hülkenberg is ingyen dolgozott egész évben. A Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff szerint ez érthetetlen, a szakember elég hasonlóan látja a dolgokat, mint honfitársa, Mateschitz.

“Természetesen nem jó jel, ha a versenyzők nem kapnak fizetést, a dolgozókat vagy a beszállítókat nem fizetik ki. Ezt senki sem szeretné. Azon múlik, ki hogyan irányítja a cégét. Én sosem voltam még hasonló helyzetben, nekem nagyon furcsa ez. Egyszerűen fel nem foghatom, hogy egyesek hogy a francba nem fizetnek a dolgozóiknak. Hogy igaz vagy sem, nem tudom, de ha igaz, akkor számomra egészen érthetetlen.”

Fotó: DPPI

“Nyilván nem jó látni, hogy egy élmezőnyben küzdő csapat (a Lotus – a szerk.) nem tudja fizetni a számláit. De szerintem ez a cég vezetéséből adódik. Nem ismerem a részleteket, ezért nem szeretnék túl szigorúan ítélkezni, de szerintem anyagilag addig kell nyújtózkodni, ameddig a takaró ér, minden normális cég így működik.”

“Szerintem túl sokat rágódunk rajta, hogy bajban van-e az F1 vagy sem. De az egész világ bajban van, a teljes gazdasági környezet problémás, mindenkinek ki kell találnia, miből fedezheti a működést. Ez igaz ránk is, itt sem lehet túlköltekezni. Nem tesz jót az F1-nek, hogy állandóan ezeket a sztorikat halljuk.”

Mateschitzék hozzáállása természetesen nem új dolog, egy évtizeddel ezelőtt a McLaren főnöke, Ron Dennis hasonló hangnemben reagált az akkori sereghajtót, a Minardit birtokló Paul Stoddart panaszaira: “Ez egy kemény, kíméletlen sport, ha valaki nem bírja a tempót, akkor kívül tágasabb! A Forma-1 mindenki előtt nyitott, de nem vagyunk jótékonysági egyesület.”

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Fatally dangerous ticks are arachnids on a red background. Ticks can transmit diseases such as relapsing fever and Lyme disease.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.