Forma-1

Nem a fejétől bűzlik a Ferrari

Ferrarik (ferrari, )
Ferrarik (ferrari, )

...állítja ezt maga a csapatfőnök, Stefano Domenicali, akinek irányítása alatt 5 év alatt egy bajnoki címet sikerült csak nyerniük.

Stefano Domenicali 2008-ban vette át a Ferrari-csapat irányítását Jean Todttól. Az olasz főnök irányítása alatt az alakulat az első évben még megszerezte a konstruktőri bajnoki címet – és Felipe Massával hajszál híján az egyénit is -, de azóta csak az újra és újra lemaradó kihívó szerepe az övék.

A Ferrari-mércével mért sikertelenség miatt sokan vezetőváltást szeretnének látni, de maga Domenicali úgy érzi, nem a személye miatt nem jönnek a bajnoki címek.

“Domenicali lecserélésével sem jönnének a győzelmek már holnaptól” – mondta a spanyol AS-nek. “Persze a főnököm (Luca di Montezemolo) így is dönthet, és ha így tesz, akkor is hálás leszek a Ferrarinak.”

“De van az a mondás, hogy járt utat járatlanra ne cserélj. Nem Domenicali a probléma. Domenicali az első, aki reggel beér a munkahelyre és az utolsó, aki este távozik. Ha 2012-ben nyertünk volna, akkor Domenicali most ünnepelt ember lenne, és azt mondanák, milyen jól végzi a munkáját” – utalta arra, hogy tavaly tényleg az utolsó pillanatig harcban álltak az egyéni bajnokságban.

A csapatfőnök két okot nevezett meg az idei, újabb kudarc kapcsán: “Az első, hogy az idény elején versenyképes, az időmérőn és a versenyen is gyors autónk volt, amit azonban nem tudtunk folyamatosan fejleszteni, mert az újítások néha sajnos inkább rontottak rajta” – magyarázta, hozzátéve, hogy a szélcsatorna felújításával és a lotusos James Allison el-, pontosabban visszacsábításával igyekeznek orvosolni ezt.

Domenicali másrészt az idény közepén bevezetett új Pirelli-gumikat hozta elő: “Azt nem kívánom véleményezni, hogy helyes volt-e a lépés vagy sem, de az újfajta gumikkal mi már nem tudtuk kihasználni a korábbi erősségünket, a jó versenytempót.”

A főnök elismerte, hogy a sikertelenségi sorozat miatt egyre nagyobb a nyomás a csapaton, érthetőek a kritikák, de vezetőváltást vagy épp Fernando Alonso esetleges távozását illető találgatásoknak nincs értelme, emellett a kritikusok többségének mindig lesz valamivel baja:

“Jó példa a pilótakérdés. Számtalanszor olvashattam, hogy a Ferrarinak le kell cserélnie Massát, erre most azt írják, hogy Massának maradnia kell. Most akkor melyik? Legyünk már egy kicsit ésszerűek! Bármikor megvédem Felipét, és ez mindig is így lesz, mert különleges, végtelenül hűséges srác, de meg kellett hoznunk egy szakmai döntést.”

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik