Forma-1
red-bull(960x640)(1).jpg (red bull)

Badarság a Red Bull-csalás

Bár néhányan továbbra is próbálják megfejteni, hogy milyen "trükkel" lehet ennyire domináns Sebastian Vettel, az F1-es szakemberek szerint semmilyen csalás nincs.

Az egykori csapatfőnök, Giancarlo Minardi a Sebastian Vettel fölényes győzelmét hozó Szingapúri Nagydíj után állt elő azzal, hogy a Red Bull annyira jól ment, mintha (a 2008 óta tiltott) kipörgésgátló lenne az autóban.

A kipörgésgátlós felvetést nem sokan vették komolyan, az F1-es körökben inkább arról beszéltek, hogy a motorvezérlés elmés használatával fordítják előnyükre a kipufogógázokat a Red Bullnál, a még frissebb elméletek szerint pedig a KERS és a hátsó felfüggesztés összehangolásával érték el az elképesztően jó tapadást.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) leszögezte, hogy ők semmilyen szabálytalanságot sem találtak eddig a Red Bullnál, és jó néhány rivális is elvetette a csalás lehetőségét. Most újabb szakemberek nyilatkoztak hasonlóan.

A motorszállító Renault egyik brazil mérnöke, Ricardo Penteado az O Estado de S.Paulónak nyilatkozott:

“Az FIA mindent ellenőriz. A központi elektronikai vezérlőegységet (ECU) egyenesen az FIA osztja ki, így a rajta szereplő programok mind megfelelnek a szabályoknak. Ostobaság lenne csalással próbálkozni. Hitelüket vesztenék, a csapatot kizárnák, egyszerűen nincs értelme.”

A jelenleg szintén Renault-motorokat használó Williams egyik névtelenül megszólaló mérnöke szintén nem tudja elképzelni egykori munkatársáról, Adrian Newey-ról, hogy csaláshoz folyamodna:

“Nagyon jól ismerem a tervezőjüket. Newey egy egész stábot alkalmaz arra, hogy a szabályok minden területét átfésüljék, minden lehetőséget kihasználva a további gyorsulás érdekében. Szerintem egyszerűen ennek az eredményét látjuk most.”

Az elismert Forma-1-es műszaki illusztrátor és technikai szakértő, Giorgio Piola úgy véli, Newey-ék szimplán sokkal komolyabban felkészültek a Magyar Nagydíjtól bevezetett új Pirelli-gumikra:

“A győzelmi sorozatot kezdő, Spában pályára küldött Newey-autó jelentősen különbözött a korábbitól. A szárnyak, a padlólemez, a kipufogógázok használata – az RB9-es új változatát az új Pirelli-gumik köré tervezték. Az új gumik nagyban különböznek a régiektől, azonban a többi csapat csak kisebb módosításokat végzett az autókon.”

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

young attractive and relaxed internet addict man networking concentrated late at night on bed with laptop computer in social media addiction or workaholic businessman concept
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.