Forma-1

Badarság a Red Bull-csalás

red-bull(960x640)(2).jpg (red bull)
red-bull(960x640)(2).jpg (red bull)

Bár néhányan továbbra is próbálják megfejteni, hogy milyen "trükkel" lehet ennyire domináns Sebastian Vettel, az F1-es szakemberek szerint semmilyen csalás nincs.

Az egykori csapatfőnök, Giancarlo Minardi a Sebastian Vettel fölényes győzelmét hozó Szingapúri Nagydíj után állt elő azzal, hogy a Red Bull annyira jól ment, mintha (a 2008 óta tiltott) kipörgésgátló lenne az autóban.

A kipörgésgátlós felvetést nem sokan vették komolyan, az F1-es körökben inkább arról beszéltek, hogy a motorvezérlés elmés használatával fordítják előnyükre a kipufogógázokat a Red Bullnál, a még frissebb elméletek szerint pedig a KERS és a hátsó felfüggesztés összehangolásával érték el az elképesztően jó tapadást.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) leszögezte, hogy ők semmilyen szabálytalanságot sem találtak eddig a Red Bullnál, és jó néhány rivális is elvetette a csalás lehetőségét. Most újabb szakemberek nyilatkoztak hasonlóan.

A motorszállító Renault egyik brazil mérnöke, Ricardo Penteado az O Estado de S.Paulónak nyilatkozott:

“Az FIA mindent ellenőriz. A központi elektronikai vezérlőegységet (ECU) egyenesen az FIA osztja ki, így a rajta szereplő programok mind megfelelnek a szabályoknak. Ostobaság lenne csalással próbálkozni. Hitelüket vesztenék, a csapatot kizárnák, egyszerűen nincs értelme.”

A jelenleg szintén Renault-motorokat használó Williams egyik névtelenül megszólaló mérnöke szintén nem tudja elképzelni egykori munkatársáról, Adrian Newey-ról, hogy csaláshoz folyamodna:

“Nagyon jól ismerem a tervezőjüket. Newey egy egész stábot alkalmaz arra, hogy a szabályok minden területét átfésüljék, minden lehetőséget kihasználva a további gyorsulás érdekében. Szerintem egyszerűen ennek az eredményét látjuk most.”

Az elismert Forma-1-es műszaki illusztrátor és technikai szakértő, Giorgio Piola úgy véli, Newey-ék szimplán sokkal komolyabban felkészültek a Magyar Nagydíjtól bevezetett új Pirelli-gumikra:

“A győzelmi sorozatot kezdő, Spában pályára küldött Newey-autó jelentősen különbözött a korábbitól. A szárnyak, a padlólemez, a kipufogógázok használata – az RB9-es új változatát az új Pirelli-gumik köré tervezték. Az új gumik nagyban különböznek a régiektől, azonban a többi csapat csak kisebb módosításokat végzett az autókon.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik