Forma-1

Hülkenberg nem vár örökké a Lotusra

nico hülkenberg (nico hülkenberg, sauber, )
nico hülkenberg (nico hülkenberg, sauber, )

Jelenleg Nico Hülkenberg tűnik a befutónak Kimi Räikkönen lotusos helyére, de a német pilóta nem akar sokáig várni a döntésre. A Lotusnál közben új jelentkező is feltűnt.

Amint hivatalossá vált, hogy Kimi Räikkönen 2013 végén elhagyja a Lotust, a pótlására kiszemelt jelöltek közül az idén a Saubernél versenyző Nico Hülkenberg lett az egyik favorit (Felipe Massa mellett).

Az eddigi nyilatkozatok, hírek alapján úgy tűnik, mindkét fél szeretné az igazolást, de a szerződéskötés továbbra sem történt meg. Hülkenberg amúgy esetleg maradhat a végre javuló Saubernél, talán a McLarennél is van esélye, és a Force India is visszafogadhatná, így érthetően szeretné minél előbb letisztázni a helyzetet, mondta az Autosportnak.

“Szeretnék biztosat tudni a jövőmről, és nem csak valamikor novemberben. A hónap végére meg kell lennie a döntésnek, mindképpen van valami határidő. 2010-ben egyszer már rosszul jártam, nem fogom még egyszer ezt kockáztatni” – utalt arra, hogy a Williams az értékelhető teljesítménye ellenére a bemutatkozóidénye végén ejtette Pastor Maldonado kedvéért, és már nem talált magának helyet.

Ha átszerződik a Lotushoz – vagy esetleg a McLarenhez – akkor a 26 éves pilóta öt éven belül már a negyedik csapatához kerül, de azt mondja, szerinte ez nem vet rá rossz fényt.

“Nem gond. Talán nem ideális, de van pozitívuma is, ugyanis mindenhonnan lehet valami pozitívumot továbbvinni. Nyilván a beilleszkedés, az egyenletes munka szempontjából nem a legjobb, de nem ok nélkül történnek az átigazolások, szóval nincs értelme ezzel foglalkozni.”

A német Auto Motor und Sport szerint egyébként új jelentkező is felbukkant a Lotusnál, a Williamsből nagyon kiábrándult Maldonado most már szívesen vinné a csinos szponzori csomagját az enstone-i alakulathoz.

A lap azonban hozzáteszi, hogy a Williams nemrég egy londoni csúcsjogásszal vizsgáltatta át újra a venezuelai állami olajcéggel, a PDVSA-val kötött szerződését, a becslések szerint évi 35 millió eurót érő kontraktus pedig 2015-ig “bombabiztos”, így a pilóta ugyan mehet, de a szponzor marad.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik