Forma-1

Webber: Vicc a büntetésem!

mark webber (mark webber)
mark webber (mark webber)

Mark Webber továbbra sem nyelte le, hogy a Szingapúri Nagydíj után megrovásban részesítették, amiért Fernando Alonso Ferrariján csücsülve ment be a bokszba. A versenybíró megvédte a döntést.

Mark Webber a Szingapúri Nagydíj utolsó körén esett ki műszaki hiba miatt, majd a levezető körön a kedvéért megálló Fernando Alonso Ferrarijára felpattanva autózott be a bokszutcába.

A versenybírók nem nézték jó szemmel az esetet, az ausztrál veterán és a spanyol pilóta is megrovást kapott. A ferraris azért, mert egy beláthatatlan kanyarban balesetveszélyt előidézve állt meg, míg a Red Bull-versenyző azért, mert engedély nélkül, sőt a pályabírók felszólítása ellenére lépett a versenypályára.

Webber számára különösen rosszul jött a megrovás, ugyanis ez már a harmadik volt számára idén, így automatikusan tízhelyes rajtbüntetést kapott a következő, Koreai Nagydíjra.

Az ausztrál a Twitteren több üzenetben is háborgott:

“Vicc, hogy Alonso és én is megrovást kaptunk a történtek miatt. Szép pillanat volt, a nézők imádták. És ha már itt tartunk, a beszámolókkal ellentétben egyáltalán nem történt párbeszéd a marshalokkal, miután az autómat eloltották.”

Webber egy fotómontázst is posztolt, amelyen több korábbi F1-taxis jelenet szerepelt, köztük az is, amelyen a Szingapúrban a pilótastewardi szerepet betöltő Derek Warwick Gerhard Berger Ferrariján lovagol.

“Úgy tűnik, a szingapúri stewardoknál is előfordult már ilyesmi” – kommentálta.

Warwick maga is megszólalt a “botrány” kapcsán, hangsúlyozta, hogy így is a lehető legenyhébb rendelkezésre álló büntetést szabták ki, de teljesen elnézőek mégsem lehettek:

“Nem arról van szó, hogy beleőrültünk a biztonságba. De könnyen megsérülhetett volna valaki. Bízom benne, hogy nem tartanak minket ünneprontóknak! Én is azt szeretném, ha a Forma-1 szórakoztató, látványos lenne. Nagy rajongója vagyok a MotoGP-nek is, és mit sem szeretnék jobban, mint hogy itt is közelebb kerülhessünk a pilótákhoz” – nyilatkozta a Telegraph-nak az egykori Toleman-, Renault-, Arrows– és Lotus-pilóta, aki ma a Brit Autóversenyzői Klub (BRDC) elnöke.

“Sok szempontból túl steril lett az F1 mára, de a versenyzők épségét akkor sem kockáztathatjuk. Ha biztonságosabban csinálták volna, talán mi is elnézőbbek vagyunk, de ez az eset tényleg veszélyes volt. Nem állhat autó a kanyar közepén!”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik