Forma-1

De vajon hol folytatja Massa?

felipe massa (felipe massa, ferrari, )
felipe massa (felipe massa, ferrari, )

A Ferrarit az idény végén elhagyó brazil versenyzőnek több lehetősége is van.

Felipe Massa, a Ferrari istállót 2006 óta szolgáló 32 éves pilóta pár hete, Kimi Räikkönen érkezte előtt jelentette be, hogy az idény végén elhagyja a maranellóiakat. Azóta felröppentek különböző pletykák – a hírek szerint tárgyal a McLarennel, a Lotussal, és a Sauber istállóval is, de korábban nyilatkozta, ha nem kap számára megfelelő ajánlatot, akár szögre is akaszthatja a sisakját. A brazil elárulta, menedzsere, Nicolas Todt már egyeztetéseket folytatott, hogy védencének helyet találjon 2014-re. Szerinte sem a Lotus az egyetlen lehetősége Massának.

Massa még bekerülhet pár csapathoz – kérdés, hogy melyik lesz a nyerő?
Fotó: AFP

Massa legjobb esélye a szezon tükrében egyértelműen a Lotus istálló lenne. Ebben az esetben tulajdonképpen helyet cserélne Räikkönennel, és folytathatná a karrierjét egy a Ferrarinál valamivel gyengébb, de egyértelműen élcsapatban, ahol Romain Grosjean lenne a társa, aki egy tehetséges pilóta, de Räikkönentől azért messze elmarad.

Így Massa akár első számú pilóta is lehetne az enstone-i alakulatnál. Eric Boullier, a Lotus csapatvezetője szerint jelenleg az ő pilótaülésük a legvonzóbb a Forma 1-ben, és több pilótát szemügyre vesznek a választásnál, a többi között Massát is.

Bennfentes információk szerint azonban a legesélyesebb Grosjean mellé a jelenleg a Saubernél versenyző német Nico Hülkenberg. Az ő tehetségét kevesen vitatják, és ezt ebben a szezonban meg is mutatta: az időmérőkön eddig 12-1-re veri saját csapattársát, Esteban Gutierrezt és a versenyeken is rendszerint jobb nála. Eddig már 19 pontot gyűjtött, a mexikói pedig egyet sem. Elég egyértelmű tehát a különbség és ezt a Lotusnál is figyelik.

Fotó: DPPI

A McLaren jövő évi pilótafelállásáról is cikkeztek mostanában. Jenson Button helye egyértelműnek látszik, a wokingi alakulat fejesei állítólag nincsenek túlzottan megelégedve Sergio Perez teljesítményével. A McLarennél erősen közrejátszhat az a tény, hogy 2015-től hosszú évek után ismét Honda motorokkal mennek majd, a japán vállalat pedig állítólag két toppilótát szeretne a csapatba. Fernando Alonso sokkal inkább illik ebbe a képbe, mint Massa, és ha ez igaz, 1 évre nem igazán érné meg leszerződtetni a brazilt. Ha azonban mégis mellette döntenének a McLarennél, ismét egy “kihívásos” pilótát, 2009 világbajnokát kapná maga mellé a 32 éves versenyző.

Van még egy lehetőség: a Sauber. A svájci alakulatnál azonban pénzbe kerül a pilótaülés, és ugyan még nem tudni, hogy a csapat két versenyzője hol folytatja – a már említett Hülkenberg valószínűleg lép, Gutierrez azonban még kérdéses. Az szinte biztos, hogy a Saubernél lévő egyik hely a befektetők által protezsált orosz Szergej Szirotkiné lesz, az ő csapattársa lehetne a brazil. Kérdés, hogy 8 év élversenyzés után mennyire lenne kedve egy a 7-10. helyekért harcoló középcsapatban folytatni.

Fotó: DPPI

Nem hiszem, hogy nagyon hamar elválik, hol folytatom, de akármi is lesz a jövőm, remélem, az lesz a helyes döntés – nyilatkozta pár nappal ezelőtt. Emlékezhetünk rá, a Ferrarinál a közelmúltban volt már egy egyértelműen másodhegedűs brazil pilóta, akinek a tűzpiros együttes elhagyása után sem csődölt be a pályafutása.

Rubens Barrichello 2006-ben lépett le a BAR Hondához, ott, majd annak jogutódjában, a Brown GP-ben versenyzett 2009-ig, az utolsó évben pedig annyira jó volt a csapat, hogy Barrichello két futamgyőzelemmel a világbajnoki összetett harmadik helyét szerezte meg, az utolsó előtti futamon pedig még a világbajnoki címre is esélye volt.

A lehető legjobb a Ferrarit vezetni, de felszabadító a pillanat az, mikor eljössz onnan. Kevesebb a nyomás, és több a szabadságot az interjúk terén. Kicsit fájdalmas, de van élet utána” – nyilatkozta két hete Barrichello, Massának pedig érdemes lehet megfogadnia honfitársa tanácsait, hiszen tudja, miről beszél.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik