Forma-1
daniel ricciardo (daniel ricciardo, )

Ricciardo bele sem fér az új Red Bullba

Lehet, hogy a Red Bull hiába szerződtetné Daniel Ricciardót 2014-re: az ausztrálnak túl szűk az RB10-es.

Ha autótervezésről van szó, Adrian Newey soha nem gondolt a pilóták kényelmére, mindig szűk vezetőfülkéket tervezett. Lehet, hogy pont emiatt nem szerződtetheti a Red Bull Daniel Ricciardót, az ausztrál ugyanis több lap szerint sem fér el az RB10-esben.

Ricciardo a héten járt üléspróbán Milton Keynesben, amelyen kiderült, hogy hiába alacsonyabb Mark Webbernél, a csipője szélesebb, mint honfitársáé és Sebastian Vettelé. Newey részben kényszerűségből tervezett ennyire szűk kabint, az új turbós V6-osok és az ERS energia-visszanyerő rendszer megkötik a mérnökök kezét.

Niki Lauda szerint a méretproblémák mellett is lehet baj Ricciardo leigazolásával. “Az biztos, hogy az új generáció képviselői közül benne van a legnagyobb potenciál” – mondta Lauda. “De jelenleg senki nem tudja, hogy ez a potenciál elég-e egy Red Bull-szintű csapathoz. Szóval van benne némi kockázat.”

Laudának a ferraris ügyekről is megvan a véleménye. “Nico Hülkenberg nem lenne rossz választás Felipe Massa helyére, de szerintem kell még neki egy év. És a Ferrarinak nincs vesztegetnivaló ideje. Én a helyükben Kimit igazolnám le, legalább akkora lökést adna a személye, mint amekkorát nekünk adott Lewis Hamilton érkezése.

A Ferrarinál Luca di Montezemolo egyedül dönt. Alonso biztosan nem örülne, ha Kimi lenne a csapattársa, de a Ferrarinak van egy nagy gondja: ha az autó nem jó, Alonso állandóan panaszkodik. Ha én lennék Montezemolo, Kimit választanám.”

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.