Forma-1
force india (force india, adrian sutil, )

F1: Szívás lesz az új gumi?

Míg a korábban a változtatást ellenző Lotusnak a Német Nagydíjon bevezetett új abroncsok is feküdtek, a szintén vétózó Force Indiánál beigazolódni látszanak a félelmeik.

A Brit Nagydíj gumiblamája után a Pirelli a Német Nagydíjra a korábban Kanadában tesztelt kevláröves abroncsait vitte el, amelyek bírták is a versenyt.

A gumigyártó a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közeblépése miatt változtathatott, előtte ugyanis a Ferrari, a Lotus és a Force India is ellenezte az új gumik bevezetését, a vétóra lehetőséget adtak a szabályok.

A fenti csapatok korábban azzal érveltek, hogy a gumik mindenki számára ugyanolyanok, így nem lenne fair menet közben változtatni azok kedvéért, akik az abroncsok kezelése szempontjából rosszabb autót terveztek 2013-ra.

A Nürburgringen a Lotusnak végül semmilyen problémája nem volt a gumikkal , Kimi Räikkönen hajszál híján nyert, Romain Grosjean pedig a 3. lett.

“Nagyszerű futam volt, a gumik nem viselkedtek másképp, mint az idény első felében. Persze a gumik radikálisan változnának, az rosszat tenne a sport megítélésének. De most már legalább senki nem mondhatja, hogy nem biztonságosak az abroncsok” – üdvözölte a Németországban látott változtatást a Lotus tulajdonosa, Gerard Lopez.

A Pirelli a nürburgringi vészmegoldás után a Magyar Nagydíjtól régi-új hibrid gumikra áll át, visszatér a 2012-es – szintén kevláröves – szerkezet, de maradnak a 2013-as, lágyabb keverékek. A Német Nagydíj alapján a Force Indiánál a félelmek látszanak beigazolódni.

“Ha visszatérünk a régi struktúrához, azzal oda az idei gumik használatán alapuló összes előnyünk. Kimondottan a 2013-as gumikhoz terveztük az autót” – panaszolta a silverstone-i csapat sportigazgatója, Otmar Szafnauer az Auto Motor und Sportnak. “Attól tartok, hogy az új gumik felborítanak majd mindent.”

A csapatvezető azt is elárulta, hogy idén ők voltak az úttörői az F1-ben amúgy rég alkalmazott gumicserélős trükknek, de mások hazardírozása miatt már ezzel sem élhetnek, hiszen a Pirelli jelentése után az FIA megtiltotta a jobb és bal oldali gumik felcserélését, emellett konkrét limiteket szabott a nyomás és a kerék dőlésszöge tekintetében. “Pedig mi sosem használtunk alacsony nyomást vagy túl nagy szöget” – mondta.

Ajánlott videó mutasd mind

Canadian blue helmets check their weapons, 17 April 1993 near Tuzla's airport, waiting to depart for the Moslem enclave of Srebrenica, where some 30000 refugees hope to be evacuated from. (Photo by PASCAL GUYOT / AFP)

Befogod a szádat, nem beszélsz róla

Békefenntartók voltak, de azzal vádolják őket, hogy asszisztáltak egy népirtáshoz. A boszniai háború után sokan nem tudták újrakezdeni az életüket.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Budapest, 2013. március 8.
Sertéshúskínálat árcédulával a Fõvám téri Központi Vásárcsarnok egyik hentesüzletének (standjának) pultjában.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítõje vállalja a felelõsséget.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.