Forma-1

F1: Megint változnak a gumik

forma-1 gumik (forma-1, )
forma-1 gumik (forma-1, )

A Spanyol Nagydíj tapasztalatai után az F1 gumiszállítója, a Pirelli már a június eleji Kanadai Nagydíjra módosít a keverékein, bár az olasz cég attól tart, hogy ezzel a Red Bullnak adják majd a bajnoki címet.

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz már a Sebastian Vettel győzelmével végződő Bahreini Nagydíj után is arról beszélt, hogy véleménye szerint a Forma-1 elveszítette a versenyjellegét, a négy kerékcserét és a Red Bullnak mindössze a 4-5. pozíciót hozó Spanyol Nagydíj után még keményebben fakadt ki.

„Mindenki látja, hogy mi folyik. A jelenlegi körülmények között sem az autóból, sem a pilótáinkból nem hozhatjuk ki a maximumot. Most csak gumispórolási verseny van, az igazi autóversenyzés nem így néz ki” – mondta az osztrák milliárdos, aki a barcelonai verseny után személyesen is tárgyalt valamiről az F1 uraként emlegetett Bernie Ecclestone-nal.

„Ma már nincs is igazi kvalifikáció, nincs küzdelem a pole-ért, mindenki csak spórol a gumival a futamra. Ha mindent kihoznánk az autónkból, akkor a pályától függően 8-10 alkalommal kellene kiállnunk kereket cserélni” – háborgott Mateschitz arra utalva, hogy a nagy leszorítóerejű RB9-es messze a határai alatt teljesít a gumik kopása miatt.

A Red Bull-vezér elismerte a Pirelli erőfeszítéseit, de úgy véli, az olasz gyártó idénre elvetette a sulykot.

„Igen, a cél a versenyek izgalmasabbá tétele volt a több kiállással, de nem ennyire! Ez már más, mint amit eredetileg szerettünk volna.”

A Pirelli egyébként – nem kis részben épp a Red Bull panaszai miatt – tartósabbá tette a kemény keverékét Barcelonára, de a Spanyol Nagydíjon világossá vált, hogy még a legkeményebb keverék is gyenge, így a milánói cég a Brit Nagydíjra újabb változtatást ígért, ma pedig bejelentette, hogy még előbb, már Kanadára módosít.

Az olasz cég motorsportfőnöke, Paul Hembery így írt a Twitteren: „Kanadától változtatunk, hogy újra 2-3 kiálláshoz térjünk vissza. A 2012-es és a 2013-as abroncsok jellemzőit kombinálva változtatunk a gumik struktúráján.”

Hembery ezzel együtt hétfőn arra figyelmeztetett, hogy a módosítás a Red Bull kezére fog játszani:

„Mégis mit szeretnének? Tőlünk azt kérték, hogy hozzuk vissza a 2010-es Kanadai Nagydíjat. Tudom, hogy egyesek szeretnék, ha egykiállásos futamok lennének, amelyeken a gumi nem tényező – felőlünk jöhet a sima körmenet, amikor a rajtpozíció és a végső helyezés ugyanaz. Mit szeretnének? Mi bármit meg tudunk oldani.

Bizarr ez az egész, mert most is csak ugyanazt tesszük, mint az elmúlt két évben. Nem értjük, miért van oda úgy a sajtó. Bizarr ez, hacsak nem az a cél, hogy olyan gumit adjunk, amivel a Red Bullt hozzásegítjük a bajnoki címhez. Szerintem egyértelmű a helyzet, a változtatás egyetlen csapatnak kedvezne csak, nekik.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik