Forma-1

A Forma-1 elszakadt a valóságtól

forma-1 (forma-1, )
forma-1 (forma-1, )

A Porschénél elismerték, hogy korábban komolyan fontolóra vették az F1-es szereplést, de végül úgy ítélték, hogy a száguldó cirkusz túlságosan elszakadt az autóipartól.

Az elmúlt 3-4 évben visszatérő téma volt, hogy a Volkswagen-konszern valamelyik márkájával, legfőképp a Porschével, beléphet a Forma-1-be.

Az új, 2014-ben érkező 1,6 literes turbós V6-os motorformula ugyan vonzó lehetne a gyártók számára, de a Porsche végül lemondott az F1-es projektről, helyette 2014-ben a Le Manst is magába foglaló tartóssági világbajnokságban (WEC) indítanak gyári prototípusprojektet.

A német gyártó kutatás-fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja, Wolfgang Hatz az Autocarnak magyarázta el, miért nem kértek az F1-ből.


Fotó: AFP

“Mi egy sportkocsigyártó vagyunk. A Porschét mindig is a versenyzésből az autógyártásba leszivárgó technika éltette, ezért két-három éve egyértelmű volt számunkra, hogy vissza kell térnünk a motorsport elitjébe. Két lehetőség volt: a csúcskategóriás GT-autózás vagy a Forma-1.”

“A döntés végül az egyetlen logikus döntés volt. Az F1 is egy lehetőség lett volna, de az nem kapcsolódik az utcai autókhoz. Emellett mindig sok szó esik a hatalmi harcokról és a gumikról, de a motorokról vagy a kasztniról nem sokat beszélnek. Az F1-es aerodinamika lenyűgöző ugyan, de annyira extrém, hogy semmilyen fejlesztési eredményt nem nyújthatna az utcai autóinkat illetően.”  

A fentiek ellenére a Porschét az elmúlt hetekben-hónapokban a Forma-1-ben is gyakran emlegetik, ugyanis – a cáfolatok ellenére – tartja magát az elképzelés, hogy a Red Bull-os Mark Webber jövőre már náluk, a WEC-ben versenyez majd.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik