Forma-1

Szárnyal a Ferrari, de rosszul

Borsik Richárd
Borsik Richárd

2011. 11. 14. 15:51

A Ferrari továbbra sem érti, miért kókad az aszfaltig az új első szárnya. Egyesek szerint rosszul másolták a Red Bullt, a maranellóiak tagadnak.

Míg tavaly leglátványosabban a Red Bull próbálkozott feltűnően hajlékony – de a vizsgálatokon rendre szabályosnak bizonyuló – első szárnyakkal, az utóbbi futamokon a Ferrari kísérletez hasonlóval.

Egyelőre azonban nincs minden rendben az olasz csapat 2012-re szánt alkatrészével, Felipe Massa autóján Indiában és Abu-Dzabiban néhol az aszfaltot érintette a légterelő az egyenesek végén az edzéseken. A brazil mindkét futamon egy-egy régebbi darabbal rajtolt. Egyelőre rejtély a kókadozás.

A Ferrari rejtélyes szárnylógatása Abu Dzabiban:

“Első alkalommal a szárny összeszerelésével volt gond. Úgy gondoltuk, megértettük a problémákat, a Red Bull szárnyánál is ugyanez volt a helyzet. A hosszú egyenesen lévő DRS-zónánál sok tényezőt kell megvizsgálnunk: a guminyomást, az aszfalt simaságát és a beállításokat is. Azért tértünk vissza a régi szárnyhoz, mert az újakból csak kevés van, nem akartunk kockáztatni” – magyarázta a csapatfőnök, Stefano Domenicali.

Az olasz La Stampa egyébként felvetette, hogy a Ferrari új, hajlékony szárnya nem egészen eredeti ötletből született, a feltűnése esetleg Mark Webber monzai balesetének köszönhető. Az ausztrál az Olasz Nagydíjon Felipe Massával ütközött, majd a sérült autóval a Parabolica bukóterében végezte – az RB7-es első szárnyának darabjai azonban nem kerültek vissza a Red Bull garázsába.

Azóta kiderült, hogy egy szemfüles spanyol F1-szurkoló nappaliját díszítik a Red Bull-szárnydarabok, de nem kizárt, hogy a hazai pálya “a Ferrari felé lejtett” Monzában és hozzájuk is eljutott ez-az, ami alapján elindíthatták a nem sokkal később a pályán is bevetett fejlesztéseket.

“Nem gond ez, olyan apró darabokból nem lehet érzékeny információkat kinyerni” – mondta a La Stampának a Red Bull-főnök Christian Horner, miután közölték vele, hova kerülhettek a szárny darabjai.

A Ferrari részéről hasonló érveléssel cáfolták, hogy a 2012-es szárnyuknak köze lenne a Red Bullhoz: “Ha valaki a roncsokból képes rájönni, hogyan működik valami, egy hónap alatt megtervezi és le is gyártja, az már nem a Forma-1, hanem a lehetetlenség világa.”

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Hajléktalanok mutatták meg féltett vagyonukat

Budapest, 2017. április 17.
Kulka János színművész egy jelenetben Ujj Mészáros Károly rendező X. című skandináv típusú krimije forgatásán Budapesten 2017. április 13-án. A Magyar Nemzeti Filmalap 489 millió forinttal támogatja a thrillert, amely várhatóan 2018 első felében kerül majd a mozikba.
MTI Fotó: Kallos Bea
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.