Forma-1

A Forma-1-ben megbukott a motorreform

Dobos Sándor
Dobos Sándor

újságíró. 2011. 06. 23. 15:23

A Nemzetközi Automobil Szövetség F1-es csapatvezetőkből álló munkacsoportja megegyezett róla, hogy egy évvel elhalasztják az új motorformula bevezetését.

Így a 2013-ra tervezett soros négyhengeres turbók helyett V6-os turbókat hoznak 2014-ben.

Hiába foglalta szabályba a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még tavaly télen, hogy 2013-tól 1,6 literes, négyhengeres turbómotorok váltják az F1 mostani erőforrásait, a gyártók többsége ilyen-olyan okból nem fogadta el a döntést, az elmúlt hónapokban vitatták a tervezett újítást.

Míg a Renault a végsőkig ragaszkodott az FIA eredeti tervéhez, a többi gyártó, a Ferrari, a Mercedes és a Cosworth a 2013-as motorreform elhalasztása, valamint a mai motorokhoz közelebb álló V6-os konfiguráció mellett lobbizott.

Az FIA a többi közt F1-es csapatvezetőkből álló szakbizottsága, a Forma-1-es Bizottság tegnap tárgyalt a kérdésről, a megbeszélésen megegyezés is született: a 2013-ra tervezett szabályokat elvetették, helyettük 2014-ben jönnek majd az új motorok, az 1,6 literes V6-os turbók.

Az új szabálytervezetet a Motorsport Világtanács szavazása teszi majd hivatalossá.

A 2013-as motorszabályok megbukásával az FIA-elnök, Jean Todt – Bahrein után – rövid időn belül második nyilvános vereségét szenvedte el a csapatoktól.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Debrecen, 2016. november 23.
Dézsi Ágnes háziorvos influenza elleni védőoltást ad be egy páciensnek Debrecenben 2016. november 23-án. Az idei szezonban a 60 éven felüliek és a rizikócsoportba tartozók védőoltásához 1,3 millió adag térítésmentes influenza elleni oltóanyag áll rendelkezésre.
MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.