Forma-1

F1: az új motorok miatt áll a bál

Az FIA 2013-tól bevezetné az 1,6-os, négyhengeres turbókat az F1-ben. A Renault kiszállással fenyegetőzik, ha nem váltanak, a Ferrari és a Mercedes viszont köszöni, de nem kér belőle.

Nemcsak a Bahreini Nagydíj visszaállítása miatt áll a bál a száguldó cirkuszban. Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke egy interjúban elárulta, hogy a Lotus Renault GP kilépne a sorozatból, ha nem vezetik be az 1,6 literes turbómotorokat. A helyzetet bonyolítja, hogy a Ferrari és a Mercedes épp az ellenkezőjét akarja: mindent megtesznek, hogy megtorpedózzák a motorkínálatukból kilógó, soros, négyhengeres motorok bevezetését.

“A csapatok javasolták az új motorformulát, az FIA csak elfogadta őket. Nem légből kapott ötletről van szó, tizenegy megbeszélés előzte meg a terv elfogadását. Ha a Renault vezetőivel beszélek, azt mondják, kiszállnak az F1-ből, ha nem vezetjük be az új motorokat 2013-tól. Ha a Mercedes, vagy a Ferrari vezetőivel beszélek, arra kérnek, halasszuk
el a turbók bevezetését néhány évvel” – nyilatkozta Jean Todt a spanyol Diario As-nak.

“Nem ellenzik az új szabályokat, csak halasztást kérnek a bevezetésükig. A következő napokban személyesen is felveszem velük a kapcsolatot, hogy tisztázzuk, hányadán állunk.”

Az F1-es motorgyártók 50 és 100 millió euró közötti összegre kalkulálják az új turbók kifejlesztését, amit a Cosworth is túl soknak tart. A Williams, a Virgin és a HRT motorpartnere legfeljebb 30 millió eurót szán az 1,6-os turbómotorra.

Az FIA-nak június 30-ig kell döntenie az új motorformuláról.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik